Aktualizacja: 01.03.2025 07:11 Publikacja: 29.11.2022 16:39
Foto: AFP
Pracownicy tego amerykańskiego giganta z branży energetycznej byli zastraszani, a nawet 30 proc. kobiet skarżyła się na nadużycia i molestowanie w miejscu pracy – pisze Reuters.
Warunki pracy w Chevronie muszą być naprawdę trudne, skoro co drugi pracownik, a precyzyjnie - 47 proc. pracowników Chevrona - doświadczyło mobbingu w ciągu ostatnich pięciu lat. Ponad połowa pracowników była świadkiem lub słyszała o zastraszaniu, nękaniu lub dyskryminacji, ale 47 proc. z nich nie podjęło żadnych działań z obawy przed represjami, pogorszeniem sytuacji ofiary lub dlatego, że ofiara nie chciała podjęcia działań. To wyniki oficjalnej ankiety, którą na zlecenie firmy przeprowadziła wśród załogi firma doradcza Intersection. Historię opisuje agencja informacyjna Reuters.
Po ostatnich działaniach Białego Domu rosyjscy urzędnicy zaczęli dzwonić do zachodnich biznesmenów. Zachęcają do powrotu do Rosji. Od agresji Putina na Ukrainę z rosyjskiej gospodarki wycofało się blisko 500 firm, a 1300 okroiło lub zamroziło działalność. Odpowiadały za 20 proc. inwestycji w głównych sektorach gospodarki.
Donald Trump zapowiada nowe cła na Chiny, Meksyk i Kanadę, co może doprowadzić do wzrostu wpływów Pekinu na rynkach globalnych. Komisja Europejska negocjuje w Indiach, szukając wsparcia dla sankcji na Rosję i nowych umów handlowych. Tymczasem unijny plan dla przemysłu nie spełnił oczekiwań firm i ekspertów.
Małe, innowacyjne firmy są w stanie zaproponować wiele rozwiązań pozwalających zwalczać różnego rodzaju zagrożenia. Ale potrzebują wsparcia i efektywnej współpracy z dużymi graczami.
W najbliższych tygodniach mają się odbyć polsko-francuskie rozmowy na szczeblu rządowym, gdzie tematem ma być zakup okrętów podwodnych. Tymczasem faworytami wciąż są Niemcy, Szwedzi i Włosi – a z dwóch ofert z Korei zrobi się jedna.
Z raportu firmy Forvis Mazars i Mergermarket wynika, że wartość fuzji i przejęć spadła w 2024 roku w naszym regionie, ale liczba takich transakcji była nieco wyższa.
W najbogatszej rodzinie Singapuru wybuchł publiczny i bardzo medialny spór. Potentat nieruchomości Kwek Leng Beng oskarżył swojego syna o próbę przejęcia kontroli nad firmą.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Sytuacja na rynku pracy sprawia, że organizacje już nie tylko działają na rzecz przyciągnięcia nowych talentów, ale też ukierunkowują swoje działania na rozwój obecnych pracowników.
Czy istnieje sposób, by zapanować nad wydatkami i jednocześnie uprościć procesy związane z użytkowaniem pojazdów? Volkswagen Financial Services proponuje wynajem długoterminowy – rozwiązanie, które zapewnia przewidywalność kosztów i pełne wsparcie w obsłudze floty.
Orlen aktywnie współpracuje z nauką, inwestując w innowacje technologiczne i badania w obszarze energetyki, chemii oraz ochrony środowiska.
Różnorodność pozwala nam patrzeć na codzienną pracę z różnych perspektyw. Tworzy się wartość dodana, możliwość codziennej burzy mózgów i konfrontowania różnych punktów widzenia – mówi Agata Dziuba, starsza kierowniczka ds. HR w Amazon.
Pierwsze dwa miesiące 2025 roku jako Nextbike już za nami. Za nami także pierwsze przetargi, operacyjne wyzwania, branżowe dyskusje oraz plany na nadchodzące tygodnie – a wraz z nimi cenne spostrzeżenia na przyszłość. Choć trendy na 2025 rok stały się codziennością, my postanowiliśmy spojrzeć dalej i spróbować przewidzieć, jak będzie kształtować się sektor mikromobilności w 2030 roku.
Jako jeden z liderów branży czujemy się zobowiązani do wyznaczania standardów i podejmowania ambitnych zobowiązań. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu dostaw do 2040 roku – mówi Dagmara Piasecka-Ramos, prezes PepsiCo w Polsce.
LOT połączy bezpośrednimi rejsami Radom z Barceloną. Inauguracyjny rejs zaplanowano na 14 czerwca.
Byli już pracownicy Rafako, którzy z ostatnim dniem lutego pożegnali zakład pracy, mają jednak nadzieje, że wrócą, jeśli tylko model stworzenia nowego podmiotu na bazie dawnego Rafako zmaterializuje się. W tym celu część pracowników podpisała specjalną listę, w której deklarują, że mogą wrócić do zakładu w Raciborzu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas