Wycofują się firmy ze wszystkich branż, od Ubera, producentów samochodów po Disneya, Warner Brothers i Boeinga. Dodatkową motywacją – poza wojną – do wyjścia są utrudnienia w rozliczeniach finansowych. Pojawiają się również problemy z logistyką. Operator kontenerowców Maersk poinformował o wstrzymaniu dostaw do rosyjskich portów, z wyjątkiem żywności i artykułów medycznych.
Francuzi wstrzymali produkcję w podmoskiewskiej fabryce Renault, tłumacząc to „problemami logistycznymi”
Największe straty poniósł brytyjski koncern BP, który rezygnując z udziałów w Rosniefcie odpisze na straty 25 mld dolarów. Za BP poszedł Shell i z powodu „bezsensownej agresji” zakończył współpracę z Gazpromem przy projekcie Sachalin II i Nord Stream II. Dzień wcześniej o pozbywaniu się rosyjskich aktywów poinformował norweski państwowy fundusz inwestycyjny, który ma w swoim portfelu papiery 47 spółek rosyjskich o łącznej wartości ok. 3 mld dolarów. Akcja wyprzedaży zakończy się 15 marca. Rosyjskie biuro zamknął Boeing. „W obliczu obecnej sytuacji zamykamy nasze centrum szkoleniowe w Moskwie” – czytamy na stronie rosyjskiego przedstawicielstwa Boeinga.
Kancelaria prawna Baker McKenzie poinformowała we wtorek, że robi przegląd listy swoich rosyjskich klientów i niektórym z nich zamierza całkowicie wymówić współpracę. Wśród tych klientów jest rosyjskie Ministerstwo Finansów i obłożony sankcjami bank VTB. O zamiarze pozbycia się „niektórych rosyjskich klientów” poinformował szef KPMG na Wielką Brytanię Jonathan Holt. Brytyjskie kancelarie prawne i firmy doradcze są w tej chwili w bardzo trudnej sytuacji, bo ich klientami, także poza granicami kraju, byli najbogatsi Rosjanie, często z bliskiego kręgu prezydenta Putina.
W szczególnie trudnej sytuacji znajdują się firmy motoryzacyjne. Daimler Truck Holding AG, jeden z największych producentów ciężarówek na świecie, poinformował, że zakończył swoją działalność w Rosji i teraz zastanawia się nad prawnym statusem jego współpracy z rosyjskim Kamaz PJSC. Produkcję i sprzedaż w Rosji wstrzymały Volvo Car AB i Volvo AB, producent ciężarówek, podobnie jak i Harley-Davidson Inc.