Materiał powstał we współpracy z Grupą OKNOPLAST
Pandemia z dnia na dzień zmieniła nie tylko nasze życie prywatne, ale także warunki prowadzenia biznesu. To postawiło przed przedsiębiorstwami szczególne wyzwania. Wśród firm, które podejmowały szybkie i elastyczne działania, znalazła się Grupa OKNOPLAST. Już wiosną ub.r. jako jedyna w Europie wprowadziła, na rynku polskim, niemieckim i francuskim, usługę Bezpiecznej Rezerwacji, która – mimo wprowadzanych ograniczeń w przemieszczaniu i kontaktach społecznych – dała klientom możliwość ciągłej realizacji ich planów inwestycyjnych. Zadbano o to, aby proces zakupu okien przebiegał w bezpiecznych warunkach.
Istotnym aspektem było utrzymanie ciągłości pracy zarówno produkcyjnej, jak i biurowej. OKNOPLAST szybko wdrożył elastyczne działania w tym zakresie, a rozwinięte procesy logistyczne zagwarantowały nieprzerwaną pracę i dostawy. Firma podjęła też szereg działań mających pokonać trudności związane z zatorami lub częściowym przerwaniem łańcuchów dostaw.
Znaczny wpływ na funkcjonowanie tak całej branży, jak i Grupy OKNOPLAST miały wprowadzane w danych krajach ograniczenia związane z pandemią, na które firma elastycznie reagowała. Kolejnym problemem sektora jest wzrost cen surowców i półproduktów, a także trudności z ich dostępnością. OKNOPLAST jak dotąd zdołał uniknąć przestojów w produkcji, które dotykały różnych firm. A w odpowiedzi na zwyżki cen grupa zdecydowała o zakupie półproduktów od nowych dostawców, co ma służyć zachowaniu marży zysku.
Mocne wyniki
„Rok 2021 okazał się dla nas jako Grupy OKNOPLAST bardzo intensywny ze względu na ogromny popyt na produkty stolarki otworowej na rynku europejskim. Mimo zawirowań na rynku spowodowanych przez pandemię szacowany przychód Grupy OKNOPLAST za 2021 rok ma sięgnąć 1,3 mld zł, wobec 1,036 mld zł w ub.r. Chciałbym też zaznaczyć, że aż 80 proc. przychodów pochodzi ze sprzedaży zagranicznej. Warto podkreślić, że ze względu na pandemię tylko 20 proc. firm z branży potrafiło wypracować w tym roku zwyżki względem roku 2020. W tym gronie znaleźli się głównie liderzy i średni producenci, a najbardziej ucierpiały małe firmy. Wychodzimy z zawirowań spowodowanych przez pandemię silniejsi i ze świadomością, że nawet w najbardziej niepewnych czasach potrafimy podejmować szybkie i mądre decyzje" – podsumowuje Mikołaj Placek, prezes zarządu OKNOPLAST.