OKNOPLAST inwestuje i poprawia wyniki

Grupa OKNOPLAST uruchomiła nową halę produkcyjną. Mimo zmiennej sytuacji rynkowej firma konsekwentnie szuka optymalizacji procesów i zwiększa zysk.

Publikacja: 20.12.2021 02:00

Siedziba Grupy OKNOPLAST w Ochmanowie.

Siedziba Grupy OKNOPLAST w Ochmanowie.

Foto: materiały prasowe

Materiał powstał we współpracy z Grupą OKNOPLAST

Pandemia z dnia na dzień zmieniła nie tylko nasze życie prywatne, ale także warunki prowadzenia biznesu. To postawiło przed przedsiębiorstwami szczególne wyzwania. Wśród firm, które podejmowały szybkie i elastyczne działania, znalazła się Grupa OKNOPLAST. Już wiosną ub.r. jako jedyna w Europie wprowadziła, na rynku polskim, niemieckim i francuskim, usługę Bezpiecznej Rezerwacji, która – mimo wprowadzanych ograniczeń w przemieszczaniu i kontaktach społecznych – dała klientom możliwość ciągłej realizacji ich planów inwestycyjnych. Zadbano o to, aby proces zakupu okien przebiegał w bezpiecznych warunkach.

Istotnym aspektem było utrzymanie ciągłości pracy zarówno produkcyjnej, jak i biurowej. OKNOPLAST szybko wdrożył elastyczne działania w tym zakresie, a rozwinięte procesy logistyczne zagwarantowały nieprzerwaną pracę i dostawy. Firma podjęła też szereg działań mających pokonać trudności związane z zatorami lub częściowym przerwaniem łańcuchów dostaw.

Znaczny wpływ na funkcjonowanie tak całej branży, jak i Grupy OKNOPLAST miały wprowadzane w danych krajach ograniczenia związane z pandemią, na które firma elastycznie reagowała. Kolejnym problemem sektora jest wzrost cen surowców i półproduktów, a także trudności z ich dostępnością. OKNOPLAST jak dotąd zdołał uniknąć przestojów w produkcji, które dotykały różnych firm. A w odpowiedzi na zwyżki cen grupa zdecydowała o zakupie półproduktów od nowych dostawców, co ma służyć zachowaniu marży zysku.

Mocne wyniki

„Rok 2021 okazał się dla nas jako Grupy OKNOPLAST bardzo intensywny ze względu na ogromny popyt na produkty stolarki otworowej na rynku europejskim. Mimo zawirowań na rynku spowodowanych przez pandemię szacowany przychód Grupy OKNOPLAST za 2021 rok ma sięgnąć 1,3 mld zł, wobec 1,036 mld zł w ub.r. Chciałbym też zaznaczyć, że aż 80 proc. przychodów pochodzi ze sprzedaży zagranicznej. Warto podkreślić, że ze względu na pandemię tylko 20 proc. firm z branży potrafiło wypracować w tym roku zwyżki względem roku 2020. W tym gronie znaleźli się głównie liderzy i średni producenci, a najbardziej ucierpiały małe firmy. Wychodzimy z zawirowań spowodowanych przez pandemię silniejsi i ze świadomością, że nawet w najbardziej niepewnych czasach potrafimy podejmować szybkie i mądre decyzje" – podsumowuje Mikołaj Placek, prezes zarządu OKNOPLAST.

W 2021 r. OKNOPLAST podjął także szereg inwestycji. Jedną z najważniejszych jest rozbudowa zakładu, dzięki której powstała hala o pow. 16 tys. mkw. Jest ona wykorzystywana głównie na potrzeby produkcji aluminium, ale pełni także funkcje magazynowe. Koszt inwestycji, wraz z wyposażeniem, wyniósł 15 mln euro (65–68 mln zł). Z kolei w obszarze montażu PVC skupiono się na automatyzacji procesów i unowocześnieniu linii produkcyjnej, na której wdrożono urządzenia spełniające założenia Przemysłu 4.0. Uruchomiono także zmodernizowaną produkcję rolet w nowym obszarze.

Wśród planów rozwoju w najbliższych latach są m.in. inwestycje w maszyny i moce produkcyjne, rozbudowa parku technologicznego oraz rozwój produkcji PCV i aluminium. OKNOPLAST przygotowuje się też do budowy kolejnej hali produkcyjnej o powierzchni kilkunastu tys. mkw. Szacowany koszt inwestycji ma wynieść 15 mln euro. OKNOPLAST ma także ambitne plany związane z ekspansją międzynarodową, na hiszpańskojęzyczne rynki Ameryki Południowej oraz rynek USA.

W gronie liderów

Powstała w 2013 r. Grupa OKNOPLAST jest międzynarodowym przedsiębiorstwem, które należy do czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Obecnie w jej skład wchodzą cztery brandy: OKNOPLAST, Aluhaus, WnD i Hermet10 (Ampuero).

Głównymi obszarami produktowymi grupy są: okna, drzwi tarasowe i drzwi zewnętrzne z PVC i aluminium, rolety, szeroka gama dodatków i akcesoriów oraz produkcja własnych pakietów szybowych. OKNOPLAST chce wyróżniać swoje produkty przede wszystkim poprzez ich wysoką precyzję, estetykę wykonania oraz zaawansowane rozwiązania w dziedzinie energooszczędności. Bardzo istotna jest także dbałość o środowisko, dzięki czemu produkty Grupy OKNOPLAST spełniają nie tylko wysokie standardy jakości, ale również ekologii.

Dzięki budowanej latami silnej pozycji, a także szybkim decyzjom i umiejętności zadbania o potrzeby klienta nawet w czasie pandemii firma ma ugruntowaną pozycję w Europie. Marka obecna jest w 17 krajach, w tym we Włoszech i w Hiszpanii, gdzie jest liderem rynku, we Francji (trzecia pozycja na rynku), w Niemczech (pierwsza piątka), Polsce (pierwsza trójka). Głównymi ośrodkami produkcyjnymi dla Grupy OKNOPLAST w Polsce są Ochmanów i Łódź, a za granicą produkcja odbywa się w Hiszpanii.

Stabilny pracodawca

Grupa OKNOPLAST jest ważnym pracodawcą na rynku lokalnym. W październiku poziom zatrudnienia w firmie wyniósł 2020 osób i wzrósł wobec ubiegłego roku o 246 osób. Natomiast łączne zatrudnienie we wszystkich czterech brandach Grupy OKNOPLAST to ok. 3,2 tys. osób.

W związku z ciągłymi inwestycjami firma nadal będzie zwiększać zatrudnienie. Dąży przy tym do jak najlepszych standardów pracy. Oferuje więc pracownikom liczne benefity, takie jak np. bezpłatne szkolenia, dofinansowanie do studiów czy wysokospecjalistycznych kursów oraz kart sportowych, prywatna opieka medyczna czy ubezpieczenie na życie. Pracownicy są również nagradzani różnego rodzaju nagrodami, przyznawanymi np. za projekty wynalazcze i innowacyjne rozwiązania.

Materiał powstał we współpracy z Grupą OKNOPLAST

Materiał powstał we współpracy z Grupą OKNOPLAST

Pandemia z dnia na dzień zmieniła nie tylko nasze życie prywatne, ale także warunki prowadzenia biznesu. To postawiło przed przedsiębiorstwami szczególne wyzwania. Wśród firm, które podejmowały szybkie i elastyczne działania, znalazła się Grupa OKNOPLAST. Już wiosną ub.r. jako jedyna w Europie wprowadziła, na rynku polskim, niemieckim i francuskim, usługę Bezpiecznej Rezerwacji, która – mimo wprowadzanych ograniczeń w przemieszczaniu i kontaktach społecznych – dała klientom możliwość ciągłej realizacji ich planów inwestycyjnych. Zadbano o to, aby proces zakupu okien przebiegał w bezpiecznych warunkach.

Pozostało 88% artykułu
Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej
Biznes
Domy po 1 euro na Sardynii. Wioska celuje w zawiedzionych wynikami wyborów w USA
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Litwa inwestuje w zbrojeniówkę. Będzie więcej pocisków dla artylerii