Emperia – nowa sieć partnerska Minutka

Do końca roku należąca do Emperii grupa dystrybucyjna Tradis chce przyłączyć do sieci Minutka 120 sklepów

Publikacja: 28.09.2011 02:12

Ambitne plany

Ambitne plany

Foto: Rzeczpospolita

W grudniu 2013 r. ma ich być już tysiąc (teraz działa sześć pilotażowych placówek).

– Osiedlowe i wiejskie sklepy spożywcze znikają w tempie ok. 7 proc. rocznie. Dziś jest ich niewiele ponad 50 tys. i cały czas są wypierane przez sklepy wielkopowierzchniowe i dyskonty. Dlatego, by mogły się lepiej bronić przed konkurencją, uruchomiliśmy projekt Minutka – tłumaczy Kazimierz Mars, prezes Tradisu.

Z początkiem października ruszy akcja pozyskiwania detalistów do sieci.

Oferta jest skierowana do kupców preferujących samodzielne zaopatrywanie sklepów w halach cash & carry. Zaproszenie do sieci otrzymają tylko ci detaliści, którzy w hurtowniach Tradisu robią zakupy przynajmniej za 10 tys. zł miesięcznie.

– Nasi partnerzy będą przy tym musieli zadeklarować, że nie będą się zaopatrywać w hurtowniach innych firm – zaznacza Mars.

W zamian za taką lojalność Tradis zaoferuje im m.in. preferencyjne rabaty, promocje i finansowanie kosztów dostosowania do standardów sieci. Ile to będzie spółkę kosztować? – Dla nas realny koszt przyłączenia jednego sklepu do sieci Minutka waha się od 1 tys. zł do 4 tys. zł w zależności od jego wielkości – twierdzi Mars.

Dla Magdaleny Komarackiej, analityczki z Ipopemy Securities, uruchomienie nowej sieci jest swego rodzaju programem lojalnościowym dla klientów już zaopatrujących się w hurtowniach Tradisu.

– Takie małe sklepy nie korzystają z dystrybucji serwisowej, tzn. z dowozem towaru do sklepu, tylko same robią zakupy. Przez włączenie ich do sieci Tradis ma nadzieję na wzmocnienie współpracy z niezależnymi detalistami i zwiększenie wartości ich zakupów – ocenia Komaracka.

Jej zdaniem oferta Minutki może też przyciągnąć klientów zaopatrujących się w hurtowniach konkurentów.

Dotychczas Tradis kierował propozycję sieciowej współpracy głównie do klientów zaopatrujących się w kanale serwisowym. Spółka zrzesza ponad 4,1 sklepów franczyzowych w sieciach Groszek, Euro Sklep, Lewiatan i Milea. Współpracuje również z 63 spółdzielniami zarządzającymi 520 sklepami.

W I półroczu grupa dystrybucyjna Emperii miała 2,58 mld zł obrotów i 26,5 mln zł zysku netto.

W grudniu 2013 r. ma ich być już tysiąc (teraz działa sześć pilotażowych placówek).

– Osiedlowe i wiejskie sklepy spożywcze znikają w tempie ok. 7 proc. rocznie. Dziś jest ich niewiele ponad 50 tys. i cały czas są wypierane przez sklepy wielkopowierzchniowe i dyskonty. Dlatego, by mogły się lepiej bronić przed konkurencją, uruchomiliśmy projekt Minutka – tłumaczy Kazimierz Mars, prezes Tradisu.

Pozostało 81% artykułu
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku