Materiał powstał we współpracy z IAB Polska
Według badania IAB AdEX w ubiegłym roku wydatki na reklamę online w Polsce urosły o 4,9 proc., do 5,2 mld zł. Szczególnie dobry był ostatni kwartał, gdy wydano o 17 proc. więcej niż rok wcześniej na tę formę reklamy. Z czego wynikały te wzrosty?
Ceny poszły w górę? Wzrosty nie są spowodowane zmianą cen. Nie było ich na rynku i jeszcze ich nie zauważamy. Chociaż jest to możliwe ze względu na ogólny wzrost cen w gospodarce, który może się na to złożyć.
Ubiegłoroczne wzrosty wydatków na reklamę online mogą być z jednej strony zaskakujące, bo cały rynek reklamy się skurczył i biorąc pod uwagę nastroje społeczne, mogło być o nie trudno.
Z drugiej strony nie ma się jednak czemu dziwić, bo mamy do czynienia z dynamicznym rozwojem cyfryzacji życia społecznego i gospodarki. Ludzie nauczyli się przenosić swoje życie do sieci.