Ta informacja spowodowała trzyprocentowy spadek cen akcji koncernu na giełdzie w Tokio.
Z informacji Toyota Motor Poland wynika, że może być niezbędne przeprowadzenie 10 tys. napraw w Polsce.
Mechanicy koncernu będą sprawdzać m.in mocowania kierownicy oraz foteli w 27 modelach aut, w tym w popularnych w Polsce Yarisach oraz RAV4. Akcja przywoławcza dotyczy również Pontiaków Vibe i Subaru Trezia – samochodów, które Toyota produkowała na zlecenie General Motors i Fuji Heavy Industries. Japończycy nie podali, ile będzie kosztowała ta akcja oraz kto zawinił – sama Toyota czy któryś z poddostawców.
W Polsce blisko 4 tys. pojazdów obejmie sprawdzenie przewodu spiralnego w kolumnie kierownicy. Jeśli został uszkodzony, może nie zadziałać poduszka powietrzna kierowcy. Do serwisów zostaną wezwani posiadacze modeli RAV4, Land Cruiser oraz Hilux wyprodukowanych w latach 2004–2010.
10 mln aut musiało zostać sprawdzonych w poprzedniej akcji japońskiego koncernu