Polacy niechętnie wydają pieniądze na sprzęt IT

Tylko 8 proc. Polaków chce zwiększyć wydatki na urządzenia mobilne. Walka cenowa bije w marże pośredników. Część firm walczy o przetrwanie, ale inni radzą sobie w trudnych warunkach zaskakująco dobrze.

Aktualizacja: 08.11.2016 05:56 Publikacja: 07.11.2016 19:09

Aż o 30 proc. potaniały średnio od początku roku akcje krajowych spółek handlujących sprzętem IT. Wszystkie są pod kreską, przy czym najlepiej wypada grupa AB, a stawkę zamyka walczące o wyjście na prostą Action. Obserwowana przecena to efekt obaw inwestorów o kondycję poszczególnych firm i o perspektywy dla branży. Jeszcze kilka lat temu wydawały się znakomite. Teraz już tak nie jest.

Choć siła nabywcza polskich rodzin rośnie, to zaledwie 8 proc. Polaków deklaruje zwiększenie wydatków na urządzenia mobilne – podaje firma Accenture. Obecnie posiadanie smartfona deklaruje około 75 proc. Polaków, a tabletu – 37 proc. Wydawać by się mogło, że nasycenie rynku jest już spore, ale warto odnotować, że jeszcze daleko nam do krajów Europy Zachodniej czy Azji. Instytut Gartner szacuje, że w najbliższym czasie na świecie można się spodziewać kilkuprocentowego spadku liczby sprzedanych urządzeń.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca