Z odpowiedzi na naszą ankietę wynika, że ponad 44 proc. przedsiębiorstw decydowało się na obniżenie płacy członkom zarządu oraz na tymczasowe obniżenie pensji pracowników. Warto jednak podkreślić, iż ponad 44 proc. firm tej branży zadeklarowało, że pandemia nie miała negatywnego wpływu na ich działalność. W ostatnim roku 50 proc. firm TSL zwiększyło zatrudnienie, 40 proc. badanych przedsiębiorstw wprowadziło nowe usługi, a 30 proc. zdecydowało się na rozbudowę swojej infrastruktury. Tylko 27 proc. firm skorzystało z pomocy państwa.
Dodatek „Rok w pandemii oczami przedsiębiorców"
Przesyłać dużo i szybko
Wraz z rozwojem pandemii i kolejnymi ograniczeniami firmy tej branży stały się jeszcze bardziej potrzebne. Wynika to z faktu, że wzrosło zapotrzebowanie na międzynarodowe przesyłki ekspresowe, a funkcjonowanie łańcuchów dostaw zarówno w Polsce, jak i na całym świecie znacznie się zmieniło. Spowodowane było to zwiększonym zapotrzebowaniem na szybkie dostawy środków ochrony i higieny, a także wzrostem popularności e-commerce. Dotyczy to nie tylko e-transakcji między firmą a konsumentem (B2C), ale też pomiędzy firmami (B2B).
– W związku z dynamicznym rozwojem e-handlu DHL Express, podobnie jak i inne firmy z branży, stale musi dostosowywać się nie tylko do nowych sytuacji, ale też ich dynamiki – uważa Tomasz Buraś, prezes DHL Express Polska, firmy świadczącej międzynarodowe przesyłki ekspresowe drogą lotniczą. – Spodziewamy się, że sektor międzynarodowych przesyłek ekspresowych drogą lotniczą będzie nadal znacząco rósł. Aby zapewnić najwyższą jakość dla klientów oraz terminowe dostawy, inwestujemy w międzynarodowo certyfikowanych pracowników, sieć logistyczną, nowe samoloty oraz ekologiczne formy transportu – wylicza prezes.