Aktualizacja: 29.03.2021 06:25 Publikacja: 29.03.2021 06:20
Foto: AFP
Ever Given blokował Kanał Sueski od 23 marca.
Obecnie na przepłynięcie przez kanał oczekuje co najmniej 369 statków - w tym dziesiątki kontenerowców i tankowców.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. Keir Starmer w rozmowie telefonicznej z Wołodymyrem Zełenskim wyraził poparcie dla decyzji władz Ukrainy, by nie przeprowadzać wyborów w kraju, w którym trwa wojna.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. Donald Trump nie wyklucza, że jeszcze w lutym spotka się z Władimirem Putinem.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. We wtorek po raz pierwszy od wybuchu wojny dojdzie do bezpośrednich rozmów USA i Rosji na poziomie szefów dyplomacji. Siergiej Ławrow i rosyjska delegacja spotykają się z Marco Rubio i amerykańską delegacją w Rijadzie.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. Donald Trump zapewnia, że Wołodymyr Zełenski będzie brał udział w rozmowach pokojowych z Rosją.
Przychody zarządu Kanału Sueskiego zmalały w tym roku o połowę z powodu napięcia na Morzu Czerwonym (ataki Huti) — ogłosił prezydent Egiptu
Tranzyt towarów przez Kanał Sueski spadł w ciągu dwóch miesięcy o 45 procent. Ataki jemeńskich Huti zakłóciły i tak już mający problemy transport morski.
W motoryzacji szykuje się nowy kryzys. Przyczyną zaczynają być problemy z dostawami części i komponentów do produkcji.
Po wycofaniu się armatorów z przejścia przez Morze Czerwone i Kanał Sueski, giganci motoryzacyjni i odzieżowi już odczuwają opóźnienia w dostawach towarów i komponentów. To przełoży się na zastoje w fabrykach w Europie i wzrost cen importowanych towarów.
Zarząd Kanału Sueskiego odnotował spadek o 40 proc. wpływów z opłat za korzystanie z tego szlaku przez statki z powodu ataków rebeliantów Huti na Morzu Czerwonym.
Odbiorcy i nadawcy morskich przesyłek muszą przygotować się na słone dopłaty spowodowane atakami na Morzy Czerwonym.
Rakietowy ostrzał statków już podwoił ceny transportu kontenera z Azji do Europy i to nie koniec złych wiadomości dla importerów i nadawców.
Najwięksi przewoźnicy zaczynają unikać wysyłania statków przez Kanał Sueski. A Rosjanie wręcz przeciwnie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas