Akcja i promocja szczepień. Dworczyk: Wydaliśmy miliard, wydamy jeszcze pół

Na promocję i akcję szczepień przeciw COVID-19 wydano do tej pory ponad miliard złotych - poinformował szef KPRM Michał Dworczyk oświadczając, że uruchomione zostaną kolejne dwa programy, które mają w sumie kosztować blisko pół miliarda złotych.

Aktualizacja: 30.07.2021 14:07 Publikacja: 30.07.2021 13:47

Akcja i promocja szczepień. Dworczyk: Wydaliśmy miliard, wydamy jeszcze pół

Foto: PAP/Paweł Supernak

zew

Na konferencji prasowej z udziałem premiera i ministra zdrowia pełnomocnik rządu ds. Narodowego Programu Szczepień mówił, że od listopada 2020 r. do czerwca 2021 r. nastąpił wzrost odsetka osób deklarujących chęć zaszczepienia się przeciw COVID-19 - z niecałych 30 do blisko 70 proc. Ocenił, że to efekt "ciężkiej pracy tysięcy ludzi".

- Uruchomiliśmy ponad 6 tysięcy punktów szczepień populacyjnych (...), ponad 500 punktów szczepień powszechnych, wraz z samorządami - powiedział Michał Dworczyk.

Dodał, że możliwość szczepień wprowadzono w blisko 500 aptekach, a także w galeriach handlowych.

Czytaj także:
Premier Morawiecki nie ogłosił obowiązku szczepień na COVID-19

- Zaczęto sczepienia w trakcie masowych imprez, w mobilnych punktach - takim pierwszym dużym projektem była akcja "Zaszczep się w majówkę" - szczepienia w zakładach pracy, gdzie blisko milion pracowników dzięki temu zostało zaszczepionych - mówił Dworczyk.

Wspomniał o konkursach dla samorządów oraz kampanii telefonicznej, w której NFZ przekonywał do szczepień na COVID-19 blisko 700 tys. osób.

"Wydaliśmy ponad miliard złotych"

- Zaangażowaliśmy samorządy do tego, żeby kontaktować się z każdym mieszkańcem powyżej 55. roku życia. Rozpoczęliśmy kolejny program z POZ, które kontaktują się również telefonicznie, proponując szczepienia, z każdym swoim pacjentom powyżej 55. roku życia - stwierdził.

Zaznaczył, że przy promocji szczepień rozpoczęto współpracę z kołami gospodyń wiejskich i Ochotniczą Strażą Pożarną. Wspomniał o loterii Narodowego Programu Szczepień,

- Prowadziliśmy też dwie bardzo duże kampanie - pierwsza to była kampania edukacyjna "Szczepimy się", druga - kampania profrekwencyjna "Ostatnia prosta". Było tam wielu aktorów, sportowców - wszystko po to, żeby po pierwsze przekazać rzetelną informację, a po drugie zachęcić do szczepienia, bo to jest jedyny sposób na pokonanie pandemii - mówił szef KPRM.

- Na powyższe działania do dzisiaj wydaliśmy ponad miliard złotych - oświadczył.

"Blisko pół miliarda złotych" na kolejne programy

- Teraz, zgodnie z decyzją premiera, uruchamiamy kolejne działania, które mają poprawić sytuację, jeśli chodzi o szczepienia - przekazał. Dodał, że od września w szkołach ruszy "duża kampania edukacyjna".

- Uruchamiamy dwa duże programy, blisko pół miliarda złotych kolejne zostaną w zaangażowane. Pierwszy program to "Rosnąca odporność". To program dla samorządów. Trzy gminy w każdym powiecie ziemskim, które odnotują najwyższy wzrost poziomu zaszczepienia otrzymają odpowiednio milion złotych za pierwsze miejsce, pół miliona za drugie i 250 tys. za trzecie miejsce - powiedział Dworczyk dodając, że środki będą mogły być wydane na działania, które "gmina uzna za najbardziej potrzebne".

Drugi program dotyczy objazdowych punktów szczepień. - W oparciu o urzędy wojewódzkie zostaną uruchomione takie mobilne punkty, które będą jeździły po tych gminach, gdzie jest najmniej osób zaszczepionych - stwierdził.

- W porozumieniu oczywiście z samorządami takie punkty zostaną uruchomione. Będzie tam finansowy ryczałt dla takiego mobilnego punktu organizującego szczepienia i wysoka stawka za codziennie wykonywane szczepienia - oświadczył.

Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1003
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1002
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1001
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1000
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 999