Konsumenci: kto odpowiada za etykiety na produkcie

Aby zobowiązać skontrolowanego do zamiany etykiet trzeba mieć pewność, że nie jest on tylko usługodawcą. Nie można go bowiem zmuszać do modyfikowania informacji na cudzych opakowaniach i naruszania warunków umowy z partnerem handlowym.

Publikacja: 10.06.2017 13:15

Konsumenci: kto odpowiada za etykiety na produkcie

Foto: 123RF

W spółce przeprowadzono kontrolę, podczas której stwierdzono nieprawidłowości w oznakowaniu różnego rodzaju produktów. Chodziło o tysiące litrów tłuszczu roślinnego do smażenia, gotowania i pieczenia.

W ocenie inspekcji oznakowanie tych produktów było niezgodne z prawem. Przepisy wymagają bowiem obowiązkowego oznaczenie ilości składnika lub kategorii składników użytych do wytwarzania lub przygotowania danego środka spożywczego, gdy są one podkreślone w etykietowaniu słownie, obrazowo lub graficznie.

Pozostało 93% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Podatki
Skarbówka zażądała 240 tys. zł podatku od odwołanej darowizny. Jest wyrok NSA
Prawo w Polsce
Jest apel do premiera Tuska o usunięcie "pomnika rządów populistycznej władzy"
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Praca, Emerytury i renty
Ile trzeba zarabiać, żeby na konto trafiło 5000 zł
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo karne
Rząd zmniejsza liczbę więźniów. Będzie 20 tys. wakatów w celach