Renesans małych sklepów

Po zakupy chodzimy bardzo często, ale jednorazowo wydajemy niewiele. Dlatego najmocniej rozwijają się małe, lecz nowoczesne sklepy spożywcze

Publikacja: 04.11.2019 21:00

Renesans małych sklepów

Foto: Adobe Stock

Mimo rosnącej oferty różnego rodzaju sklepów spożywczych Polacy wciąż wolą robić małe zakupy, ale często. Pod tym względem zdecydowanie wybijamy się na tle nawet Europy Środkowej, którą łączą jednak wspólne doświadczenia w zakresie początku tworzenia się nowoczesnej dystrybucji i handlu w wersji, jaką znamy.

Z badania Gfk, do którego dotarła „Rzeczpospolita", wynika, że w pierwszym półroczu 2019 r. statystyczne gospodarstwo domowe w Polsce robiło podstawowe zakupy chemiczne oraz spożywcze aż 191 razy. To o niemal 30 więcej niż u naszych południowych sąsiadów, a w stosunku do innych państw różnice są jeszcze większe. Na przykład ten wskaźnik w Austrii wynosi za półrocze 114.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Czytaj dalej RP.PL.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
Primark mocniej rusza w Polskę. Wyda 100 mln zł i otwiera nowe sklepy
Handel
Coraz drożej na sklepowych półkach. Polacy się już przyzwyczaili
Handel
Luksusowe zegarki będą jeszcze bardziej luksusowe. Cena odstraszy kupujących?
Handel
Niedziele handlowe w 2025 roku. Kiedy wypadają? Pierwsza już w styczniu. Oto pełna lista
https://track.adform.net/adfserve/?bn=78448410;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Sylwester 2024/2025. Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla, Aldi i innych