Przeciw wykluczeniu nie tylko w czasie pandemii

Jako światowy lider w dostarczaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych firma Huawei od lat podejmuje działania na rzecz walki z wykluczeniem w różnych jego aspektach – zarówno poprzez zastosowanie nowych technologii, jak i wspieranie inicjatyw na rzecz równego dostępu.

Publikacja: 21.12.2020 09:00

Huawei od początku pandemii wspiera szpitale, którym przekazał już 400 tys. sztuk różnych materiałów

Huawei od początku pandemii wspiera szpitale, którym przekazał już 400 tys. sztuk różnych materiałów medycznych..

Foto: materiały prasowe

Materiał powstał we współpracy z Huawei

Okres pandemii Covid-19 nie tylko nie wpłynął znacząco na trwające już projekty, ale wręcz zainicjował nowe działania z obszaru CSR, w które zaangażowała się firma.

Solidarni Przedsiębiorcy - dodatek specjalny „Rzeczpospolitej”

Pomoc dla szpitali i walka z Covid-19 za pomocą technologii

Utrudniony dostęp do środków ochrony osobistej był powszechnym problemem, z którym musiały się mierzyć szpitale w pierwszych miesiącach rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2. Huawei już na początku pandemii wsparł polską służbę zdrowia, przekazując w marcu br. 20 tys. masek ochronnych do Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie. Łączna liczba przekazanych przez Huawei różnego rodzaju materiałów medycznych do Ministerstwa Zdrowia i polskich szpitali wyniosła 400 tys. sztuk. Za swoje działania wspierające służby medyczne w walce z pandemią firma Huawei otrzymała nagrodę „Serce za serce" przyznawaną przez Stowarzyszenie Wspierania Bezpieczeństwa Narodowego oraz nagrodę Innowatory Wprost.

Huawei dostarczył także technologie obejmujące rozwiązania z użyciem sztucznej inteligencji i przetwarzania w chmurze, ułatwiające szybszą diagnostykę wirusa, które zostały zastosowane w jednym ze szpitali w Polsce.

Wsparcie psychologiczne dla dzieci w trudnym czasie

Epidemia koronawirusa miała i ma nadal znaczący negatywny wpływ na kondycję psychiczną dzieci i nastolatków. Szczególnie przymusowa kwarantanna pogarsza sytuację dzieci z rodzin z problemami, a dostęp do pomocy, ze względu na restrykcje, jest znacząco ograniczony. Firma Huawei podjęła współpracę z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę w ramach projektu „Wsparcie psychologiczne online dla dzieci", aby udostępniać bezpłatnie zdalną profesjonalną pomoc psychologiczną i terapeutyczną dzieciom i młodzieży w ramach działalności trzech centrów pomocy dzieciom. Przekazane wsparcie pomogło zakupić niezbędny sprzęt do komunikacji online (m.in. słuchawki, laptopy) oraz umożliwiło stworzenie nowych etatów dla psychologów terapeutów, co zwiększa skalę udzielanej dzieciom pomocy. W ten sposób aż 20 proc. pracy każdego ośrodka może być prowadzone zdalnie.

Walka z wykluczeniami na wielu polach

Pomimo trwającej pandemii firma Huawei aktywnie działa w obszarze CSR, kontynuując dotychczasowe projekty i rozpoczynając nowe. W swoich działaniach skupia się na programach, które pomagają walczyć z różnego rodzaju wykluczeniami, promują inkluzję i różnorodność.

Firma po raz drugi podjęła współpracę z Fundacją Sukces Pisany Szminką przy organizacji konkursu Bizneswoman Roku, zostając partnerem kategorii „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – liderka, biznes, organizacja". W XII edycji konkursu Huawei będzie miał zaszczyt docenić najbardziej przedsiębiorcze kobiety w Polsce i w tym roku nagrodzić najlepszy projekt, który wiąże się z przeciwdziałaniem wykluczeniu cyfrowemu.

Inicjatywy na rzecz walki z wykluczeniami to także działania wspierające osoby z niepełnosprawnościami. W ramach współpracy z Fundacją Leżę i Pracuję, która promuje aktywność zawodową osób z ograniczeniami mobilności, Huawei zatrudnił w swoich strukturach jednego z podopiecznych fundacji, który z sukcesami buduje swoją karierę pomimo niepełnosprawności. Kolejnymi etapami współpracy był udział w opracowaniu raportu „Zdalniacy" diagnozującego sytuację i perspektywy dla osób niepełnosprawnych ruchowo na polskim rynku pracy, a także wsparcie maratonu innowacji Wheelkathon, w ramach którego przez 24 godziny zespoły programistów pracowały nad innowacyjnymi rozwiązaniami wspierającymi osoby z niepełnosprawnościami w codziennej pracy.

Huawei wspiera także inicjatywy na rzecz inkluzji i równego dostępu jako sponsor główny olimpiad specjalnych oraz sygnatariusz rządowego programu „Partnerstwo na rzecz dostępności".

Włączanie do cyfrowego świata jest misją wpisaną w działania Huawei. Firma tworzy także w globalne inicjatywy, jak TECH4ALL, mające na celu zmniejszenie skali wykluczenia cyfrowego. W ramach tego programu podczas tegorocznego Festiwalu Cyfryzacji udostępniła odwiedzającym Mobilne Centrum Innowacji 5G. Firma przekazuje także sprzęty uczelniom technicznym i prowadzi programy współpracy, które pozwalają studentom zdobywać wiedzę z użyciem najnowszych technologii. Od lat organizuje także program Seeds for the Future, którego celem jest umożliwienie utalentowanym studentom zdobywania wiedzy o najnowszych technologiach i praktycznych umiejętności od światowych ekspertów Huawei w ramach specjalnych kursów.

– Programów i akcji społecznych, które prowadziliśmy w mijającym roku, nie tylko nie ograniczyliśmy z powodu pandemii koronawirusa, ale wręcz rozszerzyliśmy nasze działania o wsparcie dedykowane polskim szpitalom. W Huawei dążymy nie tylko do biznesowego sukcesu, ale także wykorzystania pełni naszego potencjału do czynienia dobra. Umożliwianie wszystkim dostępu do cyfrowego świata i przeciwdziałanie wszelkiego rodzaju wykluczeniom przy wsparciu najnowszych technologii od lat wpisuje się w naszą działalność, a trudny czas, w którym obecnie funkcjonujemy, tylko potwierdza, jak ważne do osiągnięcia są te cele – podsumowuje Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska.

HUAWEI to światowy lider w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Celem firmy jest zapewnienie wysokiej jakości łączności dla użytkowników na całym świecie.

W tym celu firma wspiera rozwój społeczeństwa informacyjnego poprzez prowadzenie z nim dialogu oraz ścisłą współpracę z przedstawicielami branży. Dzięki wysokim inwestycjom w badania i rozwój oraz strategii zorientowanej na klienta, a także otwartemu partnerstwu, tworzy zaawansowane rozwiązania teleinformatyczne typu end-to-end, umożliwiając klientom przewagę konkurencyjną w zakresie infrastruktury telekomunikacyjnej, sieciowej oraz cloud computingu. Ponad 180 tys. pracowników Huawei jest zaangażowanych w tworzenie nowatorskich rozwiązań dla operatorów telekomunikacyjnych, przedsiębiorstw oraz użytkowników, które są wykorzystywane w ponad 170 krajach, docierając tym samym do jednej trzeciej populacji świata. Marka Huawei została założona w 1987 roku i w całości jest własnością pracowników.

Materiał powstał we współpracy z Huawei

Okres pandemii Covid-19 nie tylko nie wpłynął znacząco na trwające już projekty, ale wręcz zainicjował nowe działania z obszaru CSR, w które zaangażowała się firma.

Pozostało 96% artykułu
Ekonomia
Chcemy spajać projektantów i biznes oraz świat nauki i kultury
Ekonomia
Stanisław Stasiura: Harris kontra Trump – pojedynek na protekcjonizm i deficyt budżetowy
Ekonomia
Rynek kryptowalut ożywił się przed wyborami w Stanach Zjednoczonych
Ekonomia
Technologie napędzają firmy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Ekonomia
Od biznesu wymaga się odpowiedzialności