Badania pokazują, że 50 proc. robiących e-zakupy we Francji czy Niemczech byłoby skłonnych za taką szybką dostawę zapłacić nawet 10 proc. wartości zamówienia.
Drukowanie zakupów
Rosnący sektor e-commerce sprawi, że do wymogów klientów zmieniać będą się nie tylko firmy logistyczne, ale też sprzedający w internecie. Ponieważ dla kupujących kluczowy jest czas odbioru produktu, e-sprzedawcy zaczną proponować możliwość odebrania paczki w punkcie.
86 proc. badanych zadeklarowało, że planuje w przyszłym roku wprowadzić opcję zakupów internetowych z odbiorem zamówienia w sklepie. Eksperci Zebry wskazują, że firmy z sektora handlu detalicznego inwestują w modernizację sklepów, aby dwukrotnie zwiększyć swoje możliwości jako tzw. centra realizacji zamówień online. W efekcie powiększają magazyny kosztem powierzchni sprzedaży.
Już dziś, jak pokazują statystyki, ponad 80 proc. sklepów wykorzystuje swoje stany magazynowe do realizacji zamówień online, a 29 proc. spodziewa się w ciągu najbliższych pięciu lat wzrostu takiego wykorzystania zapasów o ponad 10 proc.
Firmy kurierskie z kolei szukają rozwiązań, które nadadzą transportowi i pracy zupełnie nowego tempa oraz podniosą opłacalność. Ankietowani przedstawiciele kadry kierowniczej takich przedsiębiorstw spodziewają się, że największy przełom dokona się za sprawą dronów (39 proc.). Drony będą szybko i w sposób całkowicie bezemisyjny dostarczać paczki ważące do 5 kg, w zasięgu 15 km, lecąc z prędkością 30–70 km/h – twierdzą eksperci firmy ZF.
Jak pokazują badania, ankietowani spore oczekiwania wiążą też z autami bezzałogowymi (38 proc.), a także technologiami ubieralnymi i mobilnymi (37 proc.) oraz robotami (37 proc.). Wiele zależy również od tego, jak rozwinie się rynek druku 3D. Dzięki takim urządzeniom możliwa będzie bowiem personalizacja produktów i tworzenie ich pod konkretne zamówienie – bez konieczności zapełniania magazynów zapasami.