Pismo do urzędu da się wysłać przez internet

Korespondować z polskimi urzędnikami da się nie tylko za pośrednictwem tradycyjnej poczty. Można do tego wykorzystać także internet.

Aktualizacja: 13.11.2020 07:37 Publikacja: 13.11.2020 07:23

E-postępowanie administracyjne

E-postępowanie administracyjne

Foto: AdobeStock

Przez szalejącą pandemię koronawirusa na tryb pracy zdalnej przeszło znów nie tylko wiele firm, ale także instytucji i urzędów. Warto jednak przypomnieć, że z urzędem można korespondować przez internet, i to nie tylko w pandemii. Taką możliwość od lat przewiduje zarówno kodeks postępowania administracyjnego (k.p.a.), jak i ordynacja podatkowa.

Co prawda zgodnie z k.p.a. nadal podstawową formą doręczania pism przez organy administracji publicznej jest doręczenie za pokwitowaniem przez operatora pocztowego, przez pracowników czy inne upoważnione osoby lub organy. Ale jest też alternatywa. Żeby z niej jednak skorzystać, konieczna jest inicjatywa obywatela.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Prawo drogowe
Rząd zaostrza przepisy z powodu 1 procentu kierowców
Nieruchomości
Drzewo może rzucać cień na nieruchomość sąsiada? Ważne orzeczenie SN
Konsumenci
Prawo zatrzymania. Siedmiu sędziów SN orzekło korzystnie dla frankowiczów
Praca, Emerytury i renty
Lawina wniosków o rentę wdowią. Ministra zwraca uwagę na jeden szczegół
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Praca, Emerytury i renty
Dodatkowe pieniądze po 60. roku życia. Kto ma prawo do emerytury kapitałowej?