Aktualizacja: 14.05.2015 19:00 Publikacja: 14.05.2015 19:00
Foto: Fotorzepa, Dariusz Gorajski
Zarząd Torpolu zarekomendował wypłatę 11,5 mln zł dywidendy. Spółka nie musi także martwić się o przyszłość, bo dysponuje zamówieniami o wartości przeszło 1,5 mld zł.
– Dobre wyniki za pierwszy kwartał potwierdzają nasze oczekiwania, ale najważniejszy jest bardzo dobry, rentowny portfel zamówień gwarantujący pracę nie tylko w 2015 roku, ale również w latach 2016 i 2017, co stawia nas w komfortowej sytuacji u progu nowej perspektywy – mówi Tomasz Sweklej, prezes Torpolu.
Węgierski Wizz Air poszedł w ślady Ryanaira. Nie ma już pobłażania dla niesfornych pasażerów. Brytyjka, która wypiła za dużo i zrobiła awanturę na pokładzie, musiała wysiąść w połowie trasy i słono za to zapłaciła.
Część Portu Gdynia, która należy do powiązanego z Chinami Hutchison Ports, może zostać sprzedana Amerykanom. Czy przy tej okazji państwo polskie skorzysta z prawa do pierwokupu?
Jeden z liderów rynku car-sharingu w Polsce zdecydował właśnie o wstrzymaniu świadczenia usług tzw. współdzielenia samochodów. Panek tłumaczy zaskakujący ruch „powodami ekonomicznymi”.
Koalicja kilkunastu najważniejszych firm i organizacji amerykańskiej branży lotniczej apeluje do Donalda Trumpa, aby ze swoich regulacyjnych zmian wyłączył ten rynek. Ostrzega przed poważnymi konsekwencjami.
Rola Bałtyku jest kluczowa w kontekście transformacji europejskiego sektora energii. Akwen doskonale nadaje się do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, sprzyja też rozwojowi innych technologii niskoemisyjnych, w tym odnawialnego wodoru.
Luty 2025 roku przyniósł zastopowanie długotrwałego, trwającego nieprzerwanie przez 19 miesięcy wzrostu importu używanych samochodów.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Polscy producenci pociągów w pospiechu rozbudowują moce przerobowe, aby sprostać zamówieniom wartości kilkunastu miliardów złotych.
Grupa Kombud podpisała porozumienie z południowo-koreańskim STraffic i wprowadzi na tamtym rynku europejskie systemy sterowania ruchem kolejowym. Koreańczycy chcą automatycznego prowadzenia pociągów.
Maleją towarowe przewozy kolejowe, ale przewoźników to nie zaraża, cały czas inwestują w tabor. Szansą rynkową są przewoźnicy pasażerscy.
Trzeci duży europejski gracz zainteresowany jest polskim rynkiem lokomotyw, głównie towarowych. Kusi stara flota oraz duże przewozy.
KE planuje, że w 2030 roku 30 proc. przewozów będzie odbywać się transportem intermodalnym. Czy taki plan jest realny?
Przewozy towarowe na liniach CPK będą trudne do realizacji, ale budowa linii szybkich kolei odciąży istniejącą sieć i zwiększy jej dostępność dla pociągów towarowych.
Kolejarze przygotowują plan budowy zintegrowanej sieci kolejowej. Będzie to odpowiednik wieloletniego planu budowy dróg krajowych, który powiązał inwestycje szosowe w jedną spójną sieć. Warszawska linia średnicowa do rozbudowy.
Operatorzy kolejowi i spedycje uruchamiają coraz więcej intermodalnych połączeń między Polską i Holandią.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas