Lotnisko w Radomiu ma szanse na ożywienie latem

Przynajmniej 7. kierunków do wyboru będą mieli tego lata pasażerowie odlatujący z lotniska w Radomiu. Według prognoz skorzysta z niego w szczycie sezonu przynajmniej po 20 tys. pasażerów miesięcznie.

Publikacja: 02.03.2025 12:47

Lotnisko w Radomiu ma szanse na ożywienie latem

Foto: Filip Frydrykiewicz

Jak na razie tylko LOT utrzymuje z południowo-mazowieckiego portu stałe połączenie. To rejsy do Rzymu. A 26 marca poleci ostatni samolot Wizz Aira do cypryjskiej Larnaki.

Czytaj więcej

LOT stawia na Radom. Lokuje tam drugie stałe połączenie

Od sezonu letniego dojdą jeszcze obsługiwane przez LOT rejsy do greckiej Prewezy, stolicy Albanii – Tirany, oraz ostatnio ogłoszonej — Barcelony, która może okazać się bardzo trafionym kierunkiem, zwłaszcza gdy ceny biletów będą niższe od lotów z warszawskiego Lotniska Chopina. W ten sposób LOT będzie mógł lepiej zaspokoić letni popyt na loty do Hiszpanii. Przy tym, jak wynika z systemu rezerwacyjnego podróż z Radomia do Barcelony rejsem inauguracyjnym 14 czerwca i powrót po 2 tygodniach jest tańsza o 100 złotych, niż z Warszawy.

Z Radomia do Barcelony

Rejsy LO2213 realizowane będą raz w tygodniu, w soboty, o godz. 7.15. Wylot z Barcelony zaplanowany jest na 11.15. Trasę mają obsługiwać Boeingi 737 MAX 8 bądź 737-800. — To kolejny krok w rozwoju naszej siatki połączeń, który uzupełnia ofertę całorocznych rejsów do Rzymu oraz sezonowych do greckiej Prewezy - mówił – powiedział Robert Ludera, dyrektor biura siatki i aliansów w Locie.

Oprócz tego latem 2025 z Radomia będzie można polecieć z biurami podróży do dwóch egipskich kurortów — Szarm el Szejk i Hurghady, oraz do tureckiej Antalii.

Czytaj więcej

Maciej Lasek: Nie ma odwrotu od CPK i szybkich kolei

Natomiast z końcem marca znikną z rozkładu rejsy do Larnaki na Cyprze, które oferował węgierski Wizz Air. Linia boryka się w tej chwili z koniecznością uziemienia 40 samolotów, w których musi wymienić silniki.

Według najnowszej prognozy IATA, lotnisko w Radomiu nie będzie w stanie obsłużyć w tym roku więcej, niż 100 tys. pasażerów. Do 300 tys. ma dojść- według tego samego źródła- w 2031 roku. A do 800 tys.— w 2060. Dla przypomnienia: PPL w 2021 roku prognozował, że już w 2025 popyt na loty z tego portu sięgnie miliona.

W 2024 r. obsłużyło 112 tys. 610 pasażerów, co stanowi wzrost o ponad 9 proc. w porównaniu do 2023 r.

Jak na razie tylko LOT utrzymuje z południowo-mazowieckiego portu stałe połączenie. To rejsy do Rzymu. A 26 marca poleci ostatni samolot Wizz Aira do cypryjskiej Larnaki.

Od sezonu letniego dojdą jeszcze obsługiwane przez LOT rejsy do greckiej Prewezy, stolicy Albanii – Tirany, oraz ostatnio ogłoszonej — Barcelony, która może okazać się bardzo trafionym kierunkiem, zwłaszcza gdy ceny biletów będą niższe od lotów z warszawskiego Lotniska Chopina. W ten sposób LOT będzie mógł lepiej zaspokoić letni popyt na loty do Hiszpanii. Przy tym, jak wynika z systemu rezerwacyjnego podróż z Radomia do Barcelony rejsem inauguracyjnym 14 czerwca i powrót po 2 tygodniach jest tańsza o 100 złotych, niż z Warszawy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Embraer ma się czym pochwalić. Ale przydałoby się zamówienie LOTu
Transport
Rosjanie chcą, żeby linie z USA do nich przyleciały. Sami mają inne problemy
Transport
Alarm kancelarii obsługujących pasażerów. Komisja Europejska chce zmian
Transport
Nalot tanich linii lotniczych na Polskę. To lato będzie rekordowe
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Transport
Japońska ANA potrzebuje nowych samolotów, bo rośnie turystyka
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”