Firmy podkreślają w komunikacie, że klienci, którzy korzystają z usług DHL eCommerce, będą mieli dostęp do jeszcze większej sieci punktów odbiorczych i nadawczych z włączeniem automatów paczkowych DHL BOX 24/7 zlokalizowanych przy sklepach Biedronka należących do Jeronimo Martins Polska. Z kolei klienci Biedronki, będą mogli wygodnie odbierać lub nadawać swoje paczki w automatach DHL w drodze na lub po zakończeniu zakupów w sklepach sieci.
Czytaj więcej
Poczta Polska złożyła wniosek o zastrzeżenie nazwy i znaku graficznego „pocztomat”. Do Urzędu Patentowego wpłynął jednak sprzeciw największego konkurenta.
Paczka DHL z Biedronki
W ramach pierwszego etapu współpracy, przy sklepach Biedronka umieszczono już ponad 600 automatów paczkowych DHL BOX wyposażonych w szereg funkcji przydatnych dla klientów. Maszyny posiadają ekrany dotykowe, a ich obsługę ułatwia aplikacja Mój DHL. W maszynach paczka czeka na odbiór aż 4 dni, czyli dłużej niż u konkurencyjnego InPostu.
Sieć DHL to obecnie 19 tys. punktów odbiorów i nadań przesyłek w tym już 3,5 tys. automatów paczkowych DHL BOX 24/7, zlokalizowanych w całej Polsce.
Zgodnie z raportem firmy Colliers w zasadzie każdy choć raz odebrał zakupy internetowe z automatu paczkowego. Na koniec 2024 r. ma ich być w Polsce już 45 tys. Pokazuje to jak silny jest to kanał, a automaty ustawiają już także firmy kurierskie, ponieważ Polacy wolą odbierać paczki o dowolnej dla siebie porze zamiast czekać w domu na wizytę kuriera.