Europa zamknięta dla rosyjskiego lotnictwa. Są nowe sankcje

Rosyjskie linie lotnicze nie mają prawa korzystania z przestrzeni powietrznej już we wszystkich krajach Unii Europejskiej, oraz w Norwegii, Wielkiej Brytanii i Islandii. Najnowsze sankcje wymierzone w Rosję ponownie zostały powiększone o pakiet lotniczy.

Publikacja: 27.02.2022 18:39

Europa zamknięta dla rosyjskiego lotnictwa. Są nowe sankcje

Foto: Bloomberg

Teraz kolej na Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), która wyda rozporządzenie obowiązujące w wszystkich krajach UE, na mocy którego żaden rosyjski przewoźnik nie będzie miał prawa wlotu na terytorium UE oraz przelotu nad którymkolwiek z krajów Wspólnoty. Wcześniej do zakazu lotów dla przewoźników z Rosji przyłączyły się kraje spoza UE: Norwegia, Wielka Brytania i Islandia.

Wobec linii lotniczych z tych krajów Rosjanie podjęli kroki odwetowe i również zamknęli swoją przestrzeń dla przewoźników, uzasadniając to przepisami prawa międzynarodowego. Zanim do tego doszło swoje rosyjskie połączenia i przeloty nad Syberią zawiesiły na czas od 7 dni do 3 miesięcy LOT, Lufthansa, British Airways, KLM, Air France, AirBaltic. Z linii rosyjskich jedynie S7. Co ciekawe na lotniskach w Moskwie i St Petersburgu rejsy np. Aeroflotu , Rossiji , czy Ural Air jeszcze były widoczne w niedzielę popołudniu. Samolotu Aeroflotu w kilku przypadkach zostały zawrócone do miejsca startu, zanim wleciały nad unijne terytorium.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Potężna kara dla Ryanaira za dodatkowe opłaty za bagaż. Oberwały też inne tanie linie
Transport
Bateryjna nadzieja Europy broni się przed upadkiem
Transport
Kontrolerzy lotów z PAŻP polecą w kabinach pilotów Ryanaira
Transport
Pasażer samolotu chciał wysiąść w powietrzu. Skrępowany taśmą klejącą
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
LOT w dobrej kondycji. Ale prezesa chcą odwołać