Firmy leasingowe kupują więcej samolotów niż linie lotnicze

Firmy leasingu samolotów kupują teraz więcej maszyn niż linie lotnicze, które bardzo mocni odczuły zastój w kryzysie sanitarnym — uważa jeden z autorytetów w branży, Steven Udvar-Hazy.

Publikacja: 21.09.2021 12:39

Problemy na lotnisku w Las Palmas

Problemy na lotnisku w Las Palmas

Foto: Bloomberg

Giganci od wynajmowania samolotów mają lepszy dostęp do tańszego finansowania zakupów niż przewoźnicy, co jest kolejną konsekwencją zapaści w transporcie lotniczym — dodał na konferencji poświęconej ekonomii lotnictwa w Londynie. Przed pandemią na te firmy, które kupowały u Airbusa i Boeinga, a następnie wynajmowały samoloty użytkownikom przypadało 40-45 proc. dostaw nowych maszyn.

- Udział wynajmowanych samolotów, włącznie ze sprzedażą i leasingiem zwrotnym, leasingiem finansowym i operacyjnym, zwiększył się do ok. 60 proc. dostaw — powiedział Udvar-Hazy, który przyczynił się do powstania tego sektora zakładając w latach 70. International Lease Finance Corporation. — Niektóre firmy płaciły o 2 proc. mniej wobec ponad 4 proc. w przypadku niektórych dużych linii w Stanach i w Europie — dodał.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Transport
Rosjanie znają powód katastrofy azerskiego samolotu. To wulgarny język pilotów
Transport
Maciej Lasek: Nie ma odwrotu od CPK i szybkich kolei
Transport
Hiszpańskie media: Polacy wycofali się z walki o producenta superpociągów Talgo
Transport
Cła Donalda Trumpa uderzą po kieszeniach amerykańskich kierowców
Transport
Jak wygląda rosyjska flota cieni? Ukraina publikuje nową listę