Aktualizacja: 27.09.2020 09:31 Publikacja: 27.09.2020 09:31
Katarzyna Figura i Marek Tynda w "Fedrze" w reż. Grzegorza Wiśniewskiego
Foto: Teatr Wybrzeże
Po obejrzeniu 11 spektakli konkursowych jury postanowiło przyznać:
NAGRODĘ im. IGNACEGO LEWANDOWSKIEGO za rolę epizodyczną w wysokości 2 000 zł otrzymuje
Anita Poddębniak za rolę Firanki/Maski 11 w „Wyzwoleniach” w reż. Piotra Cieplaka, w przedstawieniu Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy
WYRÓŻNIENIE AKTORSKIE w wysokości 2 000 zł otrzymuje:
Małgorzata Kałędkiewicz-Pawłowska za rolę Vivian Bearing w „Dowcipie” w reż. Bożeny Suchockiej, przedstawieniu Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu
NAGRODĘ im. JACKA WOSZCZEROWICZA ufundowaną przez ZASP w wysokości 3 000 zł
Irena Jun za rolę Makryny w „Matce Makrynie” w reż. Ireny Jun, przedstawieniu Teatru Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie
SPECJALNĄ NAGRODĘ AKTORSKĄ ufundowaną przez właścicieli „Restauracji Pałac Tłokinia” Angelikę i Piotra Mazków, dla młodej aktorki w wysokości 3 000 zł przyznano
Monice Janik za rolę Porcji w „Kupcu weneckim” w reż. Szymona Kaczmarka, przedstawieniu Nowego Teatru im. Witkacego w Słupsku
NAGRODĘ SPECJALNĄ w wysokości 6 000 zł ZA ZBIOROWY PORTRET KOBIECOŚCI dla Natalii
Kai Chmielewskiej, Aldony Grochal, Ewy Kaim, Paulina Puślednik, Anny Radwan i Doroty Segdy w przedstawieniu „Panny z Wilka” w reżyserii Agnieszki Glińskiej z Narodowego Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie
TRZECIĄ NAGRODĘ AKTORSKĄ w wysokości 3 000 zł ex aequo otrzymują:
Łukasz Lewandowski za rolę Stańka w „Proteście” w reż. Aldony Figury, przedstawieniu Teatru Dramatycznego m.st. Warszawy
Piotr Biedroń za rolę Biffa w „Śmierci komiwojażera” w reż. Radka Stępnia, przedstawieniu Teatru Wybrzeże w Gdańsku
DRUGĄ NAGRODĘ AKTORSKĄ w wysokości 4 000 zł ex aequo otrzymują:
Anna Kociarz za rolę Lindy w „Śmierci komiwojażera” w reż. Radka Stępnia, przedstawieniu Teatru Wybrzeże w Gdańsku
Igor Chmielnik za rolę Shylocka w „Kupcu weneckim” w reż. Szymona Kaczmarka, przedstawieniu Nowego Teatru im. Witkacego w Słupsku
Janusz R. Nowicki za rolę Browarnika w Proteście w reż. Aldony Figury, przedstawieniu Teatru Dramatycznego m.st. Warszawy
PIERWSZĄ NAGRODĘ AKTORSKĄ w wysokości 6 000 zł ex aequo otrzymują:
Katarzyna Dałek za rolę Arycji w „Fedrze” w reż. Grzegorza Wiśniewskiego, przedstawieniu Teatru Wybrzeże w Gdańsku
Robert T. Majewski za rolę Ferdynanda Wańka w „Proteście” w reż. Aldony Figury, przedstawieniu Teatru Dramatycznego m.st. Warszawy
GRAND PRIX 60. Kaliskich Spotkań Teatralnych – Festiwalu Sztuki Aktorskiej w wysokości 10 000 zł oraz statuetkę Wojciecha za rolę męską otrzymuje
Mirosław Baka za rolę Willy’ego w „Śmierci komiwojażera” w reż. Radka Stępnia, w przedstawieniu Teatru Wybrzeże w Gdańsku
GRAND PRIX 60. Kaliskich Spotkań Teatralnych – Festiwalu Sztuki Aktorskiej w wysokości 10 000 zł oraz statuetkę Wojciecha za rolę kobiecą otrzymuje
Katarzyna Figura za rolę Fedry w „Fedrze” w reż. Grzegorza Wiśniewskiego, w przedstawieniu Teatru Wybrzeże w Gdańsku
W Teatrze Capitol, odbyły się dwa pokazy premierowe hitowej komedii w reżyserii Wojciecha Adamczyka - „Boeing Boeing”. Druga uroczysta premiera połączona była z jubileuszem 30-lecia pracy artystycznej Mikołaja Krawczyka.
„Chłopki” Sulimy i Piaseckiego o m.in. skomplikowanych relacjach polsko-ukraińskich to świetny komentarz do wpisów Leszka Millera na platformie X o Ukraińcach. Rzecz dzieje się w firmie o tradycjach z 1672 i Wołynia. Dwa lata później niż w serialu „1670".
Kiczowatym „Faustem” w Narodowym Wojciech Faruga jako reżyser otworzył swoją dyrekcję w Dramatycznym w Warszawie.
„Word on Wirecard” Anki Herbut i Łukasza Twarkowskiego w monachijskim Kammerspiele pokazuje największą aferę w Niemczech po 1945 r. Merkel i Scholz nabrali się na tę bańkę finansową. Spektakl otrzymał "Der Faust", najważniejszą nagrodę teatralną w Niemczech w kategorii dźwięk i multimedia.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Sprzedane w pół milionie egzemplarzy „Chłopki. Opowieść o naszych babkach" Joanny Kuciel-Frydryszak stały się punktem wyjścia spektaklu w reżyserii Jędrzeja Piaskowskiego. Premiera w Teatrze im. Modrzejewskiej w Legnicy 9 listopada.
W spektaklu Wojciecha Farugi w Narodowym są odwołania do Holokaustu, II wojny światowej, jest krytyka chciwości i obłudy Kościoła oraz rządów totalitarnych. Są Wałęsa, Chaplin, Hitler i Maria Callas. Brakuje tylko Matki Teresy i psa Baskerville’ów.
„Chłopki” Sulimy i Piaseckiego o m.in. skomplikowanych relacjach polsko-ukraińskich to świetny komentarz do wpisów Leszka Millera na platformie X o Ukraińcach. Rzecz dzieje się w firmie o tradycjach z 1672 i Wołynia. Dwa lata później niż w serialu „1670".
W muzyczno-teatralnej „Pasji według św. Marka” Pawła Mykietyna w roli Poncjusza Piłata wystąpi Magdalena Cielecka. Inscenizowany koncert odbędzie się 21 listopada w Warszawie.
Kiczowatym „Faustem” w Narodowym Wojciech Faruga jako reżyser otworzył swoją dyrekcję w Dramatycznym w Warszawie.
100 lat po Noblu za powieść „Chłopi” zainteresowanie utworem nie słabnie.
Sprzedane w pół milionie egzemplarzy „Chłopki. Opowieść o naszych babkach" Joanny Kuciel-Frydryszak stały się punktem wyjścia spektaklu w reżyserii Jędrzeja Piaskowskiego. Premiera w Teatrze im. Modrzejewskiej w Legnicy 9 listopada.
Wyreżyserowany przez Krystynę Jandę w OCH-Teatrze „Koniec czerwonego człowieka” to jeden z najbardziej poruszających i wciągających spektakli, jakie oglądałem od dawna.
Małgorzata Szydłowska, współzałożycielka krakowskiej Łaźni Nowej, w jej dwudziestym, jubileuszowym sezonie zaprasza na spektakl „Nurt”. Znana scenografka wyreżyserowała przedstawienie o pierwszym teatrze w Nowej Hucie. Premiera 7 listopada.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas