– Chociaż wiele organizacji deklaruje, że pomimo rosnących kosztów planuje rozbudowanie swoich zespołów, to obecne trendy nie wskazują na to, abyśmy mogli spodziewać się znaczącego wzrostu liczby ogłoszeń – twierdzi Justyna Hojarczyk, dyrektor sprzedaży w agencji zatrudnienia Adecco Poland, komentując jej udostępnioną „Rzeczpospolitej” analizę rynku rekrutacji online w lutym b.r. Pokazuje ona, że po odbiciu w styczniu (gdy liczba ofert pracy opublikowanych w internecie wzrosła do 247 tys.) luty przyniósł znaczące schłodzenie aktywności rekrutacyjnej online.
Liczba ofert spadła wtedy do 237,7 tys., o ponad 9 tys. w porównaniu ze styczniem i była o 65 tys. mniejsza niż rok wcześniej. Jak zaznacza Justyna Hojarczyk, spadki w porównaniu ze styczniem widać w większości branż, choć o względnie stabilnej sytuacji można mówić w inżynierii, logistyce i w budownictwie, (gdzie rusza teraz sezon budów i remontów).
Ożywia się IT
Pewną poprawę widać też w branży IT, która – jako jedyna spośród pięciu branż z największą liczbą ofert – odnotowała w lutym lekki wzrost aktywności rekrutacyjnej firm w porównaniu ze styczniem b.r. Nadal jednak wybór ofert (26,2 tys.) był tam o dwie piąte mniejszy niż rok wcześniej.
Jak zwraca uwagę Robert Pater z Katedry Ekonomii i Finansów WSIiZ w Rzeszowie, współautor „Barometru ofert pracy”, w lutym w IT opublikowano więcej ofert zarówno dla specjalistów od obsługi i administracji systemów IT, jak i programowania.