Na pieczywo wydajemy coraz więcej. I zmieniamy nasze zwyczaje

Polacy w 2024 r. wydali na wszelkie rodzaje pieczywa aż 11,3 mld zł. Rynek się zmienia, rosną nowe kategorie, jak bułki do hot dogów czy hamburgerów. Pieczywa w 2024 r. kupiliśmy 1,2 mln ton. Niestety, jest to też najczęściej wyrzucany produkt spożywczy.

Publikacja: 18.03.2025 04:33

Na pieczywo wydajemy coraz więcej. I zmieniamy nasze zwyczaje

Foto: Adobe Stock

Szeroko rozumianą kategorię pieczywa (oprócz chleba czy bułek obejmującą także pieczywo chrupkie czy do hot dogów) w 2024 choć raz kupiło 99,9 proc. polskich gospodarstw domowych – wynika z danych YouGov CP Poland, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Każde gospodarstwo kupiło coś z tej kategorii ponad 119 razy i wydało na ten cel średnio ponad 890 zł.

Polski rynek pieczywa się zmienia

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Przemysł spożywczy
Drogie jajka na Wielkanoc? Amerykanie mają pomysł: malują jak pisanki kartofle i cebulę
Przemysł spożywczy
Hakerzy uderzyli w rosyjską wódkę. Stanęła produkcja i sprzedaż