Euro 2024 zapędzi nas przed TV i do sklepów. Sieci szykują promocje

Rozpoczynające się mistrzostwa Europy w piłce nożnej chce oglądać aż 73 proc. Polaków. Wielu zrobi z tej okazji dodatkowe zakupy, na co szykuje się handel. Sprzedaż może wzrosnąć nawet o 30 proc.

Aktualizacja: 14.06.2024 06:13 Publikacja: 14.06.2024 04:30

Euro 2024 zapędzi nas przed TV i do sklepów. Sieci szykują promocje

Foto: Adobe Stock

To, po co konsumenci sięgną najchętniej, nie jest zaskoczeniem: słone przekąski chce kupić 66 proc., a piwo 45 proc. Polaków – wynika z badania Grupy Blix i NielsenIQ, którego wyniki „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Z okazji meczów 36 proc. badanych planuje zakup napojów bezalkoholowych, a co czwarty chce sięgnąć np. po wędliny czy dania gotowe.

– Konsumenci wybrali kategorie „przyjemnościowe”. Nie mamy porównania z innymi badaniami, ponieważ ich wcześniej razem nie realizowaliśmy. Ale patrząc na te segmenty i występujące w nich marki, możemy spokojnie powiedzieć, że są to „kategorie kibica” – mówi Magda Tragasz-Serwatka z NielsenIQ.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Przemysł spożywczy
Abstynent Putin każe Rosjanom nie pić. Produkcja wódki najniższa od ośmiu lat
Przemysł spożywczy
Kawa wreszcie zacznie tanieć? Świat czeka na zbiory w Brazylii
Przemysł spożywczy
200 mln na pączki. Każdy w Polsce zje co najmniej po dwa
Przemysł spożywczy
Jajecznica będzie daniem luksusowym. Jajka coraz droższe, zaczyna ich brakować
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Przemysł spożywczy
Starbucks zredukuje menu o prawie jedną trzecią i zwolni 1100 osób w USA