Nutella jest na rynku już 60 lat. Od tego czasu oparty na cukrze, tłuszczu roślinnym, orzechach laskowych, kakao i mleku produkt niewiele się zmienił. Jednak 60. rocznica wprowadzenia Nutelli na rynek stała się dla Ferrero świetną okazją, by zaprezentować nową wersję słynnego kremu do smarowania pieczywa.
Czytaj więcej
Koncern Nestlé, producent mrożonek, stworzył całkiem nową linię posiłków stworzonych specjalnie dla osób przyjmujących leki na odchudzanie na bazie GLP-1, takie jak Ozempic.
Nutella dla fleksitarian i wegan
Na corocznym wydarzeniu organizowanym przez NielsenIQ - Linkontro, które poświęcone jest trendom w masowej konsumpcji, Ferrero zaprezentowało zgromadzonym tam przedstawicielom sieci handlowych nową wersję Nutelli. Oparta jest w całości na składnikach pochodzenia roślinnego i ma pozwolić zdobyć Ferrero udział w powiększających się rynku konsumentów o tzw. fleksitariańskiej diecie (czyli ograniczających udział produktów odzwierzęcych, ale nie rezygnujących z nich) oraz wegetarian i wegan.
- W Ferrero stale badamy nowe kategorie i pojawiające się trendy żywieniowe. Wykorzystując ducha innowacyjności i dziesięciolecia doświadczenia naszych światowych marek, przygotowujemy się teraz do wprowadzenia na rynek roślinnej Nutelli począwszy od jesieni 2024 roku – napisała firma w cytowanym przez serwis askanews oświadczeniu podczas Linkontro.
Nowa wersja Nutelli, pozbawiona mleka krowiego i innych składników odzwierzęcych, ma pojawić się we włoskich sklepach jesienią 2024 roku. Wśród pierwszych sieci handlowych, w których znajdzie się ten produkt na półkach, jest grupa VèGè, specjalizująca się w produktach roślinnych. Reakcja sieci handlowych na nową wersję znanego produktu była pozytywna. Nutella od zawsze jest hitem i nikt nie spodziewa się, by inaczej miało być z jej roślinną wersją.