Nestlé wypuszcza linię mrożonek dla osób przyjmujących Ozempic

Koncern Nestlé, producent mrożonek, stworzył całkiem nową linię posiłków stworzonych specjalnie dla osób przyjmujących leki na odchudzanie na bazie GLP-1, takie jak Ozempic.

Publikacja: 21.05.2024 23:09

Nestle wypuszcza gotowe dania mrożone dla pacjentów na Ozempicu

Nestle wypuszcza gotowe dania mrożone dla pacjentów na Ozempicu

Foto: Bloomberg

Nowa marka mrożonek o nazwie Vital Pursuit będzie składać się z 12 porcjowanych posiłków, bogatych w białko i błonnik, które mają być uzupełnieniem kuracji dla osób stosujących leki odchudzające GLP-1, ale także dla konsumentów skupiających się na kontrolowaniu wagi – poinformowała firma.

To pierwsza marka Nestlé przeznaczona specjalnie dla osób stosujących leki, takie jak Ozempic i Wegovy, która dołącza do innych firm, które starają się dostosować do zmian rynkowych wywołanych lekami na odchudzanie. J.P. Morgan przewiduje, że rynek leków na otyłość wkrótce będzie wart 100 miliardów dolarów i szacuje, że do 2030 roku około 9 procent populacji USA będzie stosować leki odchudzające.

Czytaj więcej

Ozempic pomoże także w profilaktyce zawałów serca? Zachęcające wyniki

Ozempic zmienił nawyki żywieniowe Amerykanów

Leki na odchudzanie zmieniły nawyki żywieniowe pacjentów, tak pod względem wielkości porcji jak i częstotliwością spożywania posiłków. Dyrektor generalny Nestlé North America, Steve Presley, poinformował w komunikacie prasowym, że Vital Pursuit „zapewnia dostępne, smaczne opcje żywności, które zaspokajają potrzeby konsumentów”.

Pełna oferta linii Vital Pursuit trafi do sklepów jeszcze w tym roku w sugerowanej cenie 4,99 dolarów lub niższej. Posiłki przygotowywane są z tak by pacjenci przyjmujący leki na odchudzanie otrzymywali odpowiednie dawki dzienne witamin, mikroelementów oraz białka.

Czytaj więcej

Kolejna branża odczuła „efekt Ozempicu”. Chce na tym zarobić miliony

Nestlé ma nadzieję w ten sposób pozyskać nowych klientów i wyprzedzić konkurencję na coraz trudniejszym rynku gotowych dań w Stanach Zjednoczonych.

Nagły wzrost popularności leków GLP-1 postrzegają także jako szansę inne firmy, takie jak GNC, niegdyś stojąca na granicy bankructwa sieć sprzedaży witamin i suplementów dietetycznych. W zeszłym miesiącu firma poinformowała, że w sklepach stworzy specjalną sekcję z witaminami, koktajlami proteinowymi i suplementami dostosowanymi do osób przyjmujących leki GLP-1.

Wszyscy chcą zarobić na Ozempicu

Organizacja WeightWatchers uruchomiła program członkowski dla osób, który zapewnia członkom dostęp do lekarzy, którzy mogą przepisywać te leki. Zawarła także umowę o wartości ponad 100 milionów dolarów na zakup Sequence, firmy z branży telezdrowia, która oferuje pacjentom wirtualne recepty na leki odchudzające.

Czytaj więcej

Rewolucyjny lek na odchudzenie Ozempic może być tańszy i kosztować nawet 20 zł

Koncerny spożywcze, takie jak Nestlé, również przygotowują się, do tego, iż konsumenci GLP-1 będą kupowali mniej słodkich przekąsek i napojów. W zeszłym roku analitycy J.P. Morgan wyliczyli, że pacjenci przyjmujący GLP-1 kupili około 8 proc. mniej żywności – w tym przekąsek, napojów bezalkoholowych i produktów wysokowęglowodanowych – w porównaniu z rokiem poprzednim i w porównaniu z konsumentami, którzy nie stosowali tych leków.

Nowa marka mrożonek o nazwie Vital Pursuit będzie składać się z 12 porcjowanych posiłków, bogatych w białko i błonnik, które mają być uzupełnieniem kuracji dla osób stosujących leki odchudzające GLP-1, ale także dla konsumentów skupiających się na kontrolowaniu wagi – poinformowała firma.

To pierwsza marka Nestlé przeznaczona specjalnie dla osób stosujących leki, takie jak Ozempic i Wegovy, która dołącza do innych firm, które starają się dostosować do zmian rynkowych wywołanych lekami na odchudzanie. J.P. Morgan przewiduje, że rynek leków na otyłość wkrótce będzie wart 100 miliardów dolarów i szacuje, że do 2030 roku około 9 procent populacji USA będzie stosować leki odchudzające.

Przemysł spożywczy
Winiarze mają dość. Apelują o zmiany w ustawie sprzed 40 lat
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Przemysł spożywczy
Palikot w areszcie, komornicy działają. Dwie partie akcji Manufaktury do licytacji
Przemysł spożywczy
Komornik licytuje akcje Manufaktury. Dzieło życia Janusza Palikota na sprzedaż
Przemysł spożywczy
Zmarł polski multimilioner z branży spożywczej. Henryk Lipka miał 80 lat
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Przemysł spożywczy
O przyszłości rynku spożywczego i handlu
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni