Fatalne wyniki browarów. Polacy odwracają się od piwa

Sprzedaż piwa w 2023 r. mocno spadła. Polacy kupili aż 400 milionów półlitrowych butelek i puszek piwa mniej niż w 2022 r. Najlepiej radzą sobie piwa bezalkoholowe.

Publikacja: 13.02.2024 16:12

Sprzedaż piwa w 2023 r. mocno spadła

Sprzedaż piwa w 2023 r. mocno spadła

Foto: Adobe Stock

Rok 2023 był najgorszym dla producentów piwa na przestrzeni ostatnich lat. Wg NielsenIQ, sprzedaż spadła o 6,9 proc. w ujęciu ilościowym. Stało się tak mimo promocji i szeregu nowych produktów. Spadki dotyczą zresztą wszystkich sektorów rynku alkoholowego, choć najmocniej tracą właśnie browary oraz mocne alkohole z wódką na czele.

Zdaniem producentów sytuacja wynika ze skumulowanego efektu pandemii, podwyżek akcyzy, wojny w Ukrainie i inflacji, które łącznie doprowadziły do wzrostu cen i spadku popytu.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Przemysł spożywczy
Bacardi przegrywa z Kubą walkę o Havana Club
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Przemysł spożywczy
Owady w pieczywie mogą przestać być skandalem. Bruksela legalizuje larwy mącznika
Przemysł spożywczy
Jemy coraz więcej miodu, potrzebny import z Ukrainy. Dane Polskiej Izby Miodu
Przemysł spożywczy
Szampan mniej popularny na świecie, ale koniak nadal w modzie
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Przemysł spożywczy
Kolejne trunki w wersji bezalkoholowej?
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku