Aktualizacja: 04.03.2025 17:00 Publikacja: 04.09.2023 03:00
Grupa Żywiec zapowiedziała likwidację browaru w Leżajsku lutym, miał działać do końca czerwca, a ostatecznie zamknięto go 31 sierpnia.
Foto: Darek Delmanowicz/PAP
Po pół roku rozmów z inwestorami Grupa Żywiec finalnie zamknęła browar w Leżajsku wraz z końcem sierpnia.
Zakład chciała kupić Grupa Żabka w konsorcjum z gminą Leżajsk – oferenci nie wiedzą, dlaczego ich oferta została odrzucona. Wójt gminy mówi natomiast o złej atmosferze pracy w zakładzie, którą – jak twierdzi – zarząd Żywca wprowadził tam celowo. – To, co pisze Grupa Żywiec w swoich strategiach, w polityce społecznej, o szanowaniu pracowników i partnerów społecznych, to są puste słowa, mówię to z całą odpowiedzialnością na przykładzie Leżajska – mówi nam Krzysztof Sobejko, wójt gminy Leżajsk.
Amerykański gigant farmaceutyczny jest jednym z pierwszych dużych koncernów, który zareagował na decyzję prezydenta USA Donalda Trumpa o nałożeniu wysokich karnych ceł na importy dóbr z Kanady, Meksyku i Chin. Prezes Pfizera nie wyklucza powrotu z produkcją leków na rodzimy rynek.
Region Morza Bałtyckiego jest w stanie wysokiej gotowości po serii uszkodzeń podmorskich połączeń należących do krajów UE. Częstotliwość incydentów wzrosła gwałtownie w końcu minionego roku. NATO wzmocniło swoją obecność fregatami, samolotami i dronami morskimi.
Ograniczenie 800+ tylko dla pracujących budzi kontrowersje wśród ekonomistów. Polska gospodarka zaskakuje pozytywnymi danymi, a Unia Europejska łagodzi normy dla producentów aut. Tymczasem Donald Trump zapowiada kolejne cła, zaostrzając wojnę handlową z Chinami.
Wiosna przyniesie właściwą licytację częstotliwości z zakresu 700 i 800 MHz dla usług 5G w Polsce. To dobry moment, by pokazać, jaki jest obecnie faktyczny zasięg terytorialny sieci nowej generacji, którą kuszą telekomy.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Nieudane rozmowy Zełenskiego z Trumpem mogą skierować Ukrainę ku Europie i Chinom. Polska finalizuje umowę na dostawę Borsuków, a administracja Trumpa rozważa uruchomienie Nord Stream 2 jako narzędzia negocjacyjnego. Jakie będą konsekwencje tych decyzji?
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Petycję do minister zdrowia Izabeli Leszczyny podpisało 48 tys. osób, z wnioskiem, by zakazać możliwości reklamowania piwa. Dlaczego? 40 proc. dzieci w pieczy zastępczej jest tam z powodu alkoholizmu rodziców. Reklama piwa w Polsce jest warta 174 mln zł rocznie.
Czekolada dubajska zrobiła światową furorę, jej popularność dotarła także do Europy – i do Polski. Miłośnicy dubajskiego przysmaku zachwalają smak tej czekolady, nie odstraszają ich wysokie ceny ani fakt, że producentka ustanowiła limit produkcji: tylko 500 tabliczek dziennie.
Francja wprowadza obowiązek informowania konsumentów w lokalach gastronomicznych o pochodzeniu mięsa podawanego w potrawach. To samo dotyczy sklepów. Przewiduje to dekret premiera Francois Bayrou.
Nad Polskę nadciągnęły siarczyste mrozy. Niskie temperatury cieszą producentów win lodowych, którzy właśnie rozpoczęli zbiory.
Początek roku to zazwyczaj przykry okres dla piwoszy, miłośników mocniejszych trunków i palaczy. Powodem jest wzrost cen związany z podnoszeniem podatku akcyzowego. W tym roku, obok zwykłej podwyżki, pojawiły się spekulacje o możliwych dalej idących zmianach dotyczących piwa.
Alkohole z Polski podbijają rynki zagraniczne, a najlepiej radzą sobie trunki mocne, z wódką na czele. Spada natomiast eksport piwa, a nowym hitem sprzedażowym stają się wina z Polski.
Nową butelkę brytyjskiej firmy Frugalpac pokazały w praktyce trzy firmy winiarskie na salonie Wine Paris (10-12 lutego). Jest atrakcyjna pod wieloma względami, zwłaszcza może zwiększyć eksport wina z Francji – sugeruje federacja eksporterów FEVS.
Ceny w styczniu wzrosły średnio o 5,9 proc. i już tylko jedna kategoria produktów jest minimalnie tańsza niż przed rokiem. Najmocniej drożeją słodycze, choć liderem jest nadal masło z 30-proc. skokiem cen.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas