To był dobry rok dla branży cukrowej w Polsce

Ponad 2,3 mln ton sięgnęła produkcja cukru w czasie właśnie zakończonej kampanii cukrowniczej 2021/22. To najlepszy wynik od lat.

Publikacja: 21.02.2022 21:00

To był dobry rok dla branży cukrowej w Polsce

Foto: AdobeStock

W zakończonej z końcem stycznia kampanii producenci cukru podpisali umowy na uprawę i dostawę buraków cukrowych z 27 294 rolnikami, od których zakupili ponad 15,2 mln ton buraków. Wyprodukowali ponad 2,3 mln ton cukru, więcej niż w poprzedniej kampanii, kiedy wyprodukowano 1,98 mln ton.

Mimo spadku liczby plantatorów decydujących się na uprawę buraka o ponad 2 tys. względem 2021 r., wzrosła ponownie średnia wielkość upraw. Wyniosła 9,16 ha wobec 8,58 ha rok wcześniej. Oznacza to, że plantatorzy zwiększają swój areał upraw.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Przemysł spożywczy
Drogie jajka na Wielkanoc? Amerykanie mają pomysł: malują jak pisanki kartofle i cebulę
Przemysł spożywczy
Hakerzy uderzyli w rosyjską wódkę. Stanęła produkcja i sprzedaż
Przemysł spożywczy
USA: Tysiące puszek Coca-Coli wycofane z powodu wykrycia plastiku
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Przemysł spożywczy
USA chcą importować „setki milionów” jajek z Turcji i Korei Południowej