Aktualizacja: 05.12.2014 07:01 Publikacja: 05.12.2014 02:44
Do grona produktów, które promują się na potęgę, dołączyły w ostatnim czasie wędliny, na które wydajemy 14,5 mld zł rocznie.
Foto: Fotorzepa/Dariusz Majgier
Polacy przyzwyczaili się już do reklam sieci komórkowych, banków czy leków. Do grona produktów, które promują się na potęgę, dołączyły w ostatnim czasie wędliny, na które wydajemy 14,5 mld zł rocznie. Od stycznia do października 2014 r. branża mięsna przeznaczyła na reklamy prawie 109,5 mln zł – wynika z połączonych danych firm badawczych AGB Nielsen i Kantar Media. To aż 80 proc. więcej niż w tym samym czasie przed rokiem.
Petycję do minister zdrowia Izabeli Leszczyny podpisało 48 tys. osób, z wnioskiem, by zakazać możliwości reklamowania piwa. Dlaczego? 40 proc. dzieci w pieczy zastępczej jest tam z powodu alkoholizmu rodziców. Reklama piwa w Polsce jest warta 174 mln zł rocznie.
Olej roślinny produkowany przez białoruską państwową firmę nie przejedzie już tranzytem przez Litwę. Dziennikarze z Litwy, Ukrainy i Białorusi ustalili, że powstaje on z rzepaku skradzionego Ukrainie. Litewskie koleje wstrzymały więc transporty i wszczęły śledztwo.
Roślinne zamienniki są zdecydowanie w odwrocie, mięso i wędliny odrabiają straty. Tylko w ostatnim roku Polacy wydali na nie 34 mld zł, czyli o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Francja wprowadza obowiązek informowania konsumentów w lokalach gastronomicznych o pochodzeniu mięsa podawanego w potrawach. To samo dotyczy sklepów. Przewiduje to dekret premiera Francois Bayrou.
Tylko 4 proc. Polaków zupełnie nie kupuje produktów mięsnych, choć jednocześnie już 39 proc. ogranicza takie zakupy - wynika z badania zleconego przez branżę mięsną.
Znany producent wędlin oszacował, ile wyniosą koszty usunięcia skutków pożaru, który w październiku wybuchł w nowych halach produkcyjno-magazynowych firmy.
Ponad 30 zastępów straży pożarnej walczy z pożarem hal Zakładów Mięsnych Tarczyński S.A.
Piątkowa sesja w Warszawie, choć przez większą część dnia górą byli kupujący, zakończyła się czwartą z rzędu zniżką indeksów.
Przetwórnie mięsa korzystają na taniej wieprzowinie. Szczególnie dobrze radzą sobie te, które postawiły także na jakość i innowacje.
Po trzech z rzędu spadkowych sesjach wydawało się, że niemoc warszawskiego parkietu zostanie przełamana. Nadzieje okazały się płonne.
Poniedziałkowym spadkom na warszawskiej giełdzie towarzyszyły niewielkie obroty. Wyniosły zaledwie 0,32 mld zł.
Nowy tydzień na GPW zaczął się blisko poziomów piątkowych zamknięć. Obroty, podobnie jak w poprzednich dniach, były śladowe.
Drogie kiełbasy i szynki chętnie kupujemy nie tylko od święta. Na same kabanosy wydajemy 650 mln zł rocznie. To zaostrza konkurencję producentów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas