19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 05.12.2014 07:01 Publikacja: 05.12.2014 02:44
Do grona produktów, które promują się na potęgę, dołączyły w ostatnim czasie wędliny, na które wydajemy 14,5 mld zł rocznie.
Foto: Fotorzepa/Dariusz Majgier
Polacy przyzwyczaili się już do reklam sieci komórkowych, banków czy leków. Do grona produktów, które promują się na potęgę, dołączyły w ostatnim czasie wędliny, na które wydajemy 14,5 mld zł rocznie. Od stycznia do października 2014 r. branża mięsna przeznaczyła na reklamy prawie 109,5 mln zł – wynika z połączonych danych firm badawczych AGB Nielsen i Kantar Media. To aż 80 proc. więcej niż w tym samym czasie przed rokiem.
Sieć kawiarni Starbucks zdecydowała się na diametralną zmianę reguł przyjmowania gości w swoich lokalach. Nie będzie już mowy o przesiadywaniu godzinami w kawiarniach i korzystaniu z toalety, bez kupienia czegokolwiek.
Upadek Manufaktury Piwa, Wódki i Wina staje się faktem. Do syndyka zgłosiło się już 400 wierzycieli spółki, reszta ma na to czas do 10 stycznia. Janusz Palikot upadek swojego alkoholowego imperium obserwuje z aresztu.
Branża mięsna podsumowała 2024 r. Nie było lekko. Producenci uginali się pod rosnącymi kosztami pracy, niestabilnością cen i kosztów energii. Mimo zawirowań rynkowych i trudnej sytuacji geopolitycznej polska branża mięsna trzyma się jednak mocno.
Pasztet strasburski z kaczych lub gęsich wątróbek (foie gras) oraz łosoś zdominowały jadłospis podczas ostatnich świąt we Francji. Sprzedaż pasztetu w grudniu zwiększyła się o ponad 30 proc., łososia i pstrąga o ponad 10 proc., sprzedaż szampana i win musujących zmalała z kolei o 6 proc.
Z piwnych potentatów Unii Europejskiej tylko Duńczycy przestali wspomagać wojenną kasę Putina. Niemcy i Czechy dostarczają do kraju agresora najwięcej swojego piwa i najwięcej na tym zarabiają. Gonią je browary z Chin. Polskiego piwa też w Rosji nie brakuje.
Znany producent wędlin oszacował, ile wyniosą koszty usunięcia skutków pożaru, który w październiku wybuchł w nowych halach produkcyjno-magazynowych firmy.
Ponad 30 zastępów straży pożarnej walczy z pożarem hal Zakładów Mięsnych Tarczyński S.A.
Piątkowa sesja w Warszawie, choć przez większą część dnia górą byli kupujący, zakończyła się czwartą z rzędu zniżką indeksów.
Przetwórnie mięsa korzystają na taniej wieprzowinie. Szczególnie dobrze radzą sobie te, które postawiły także na jakość i innowacje.
Po trzech z rzędu spadkowych sesjach wydawało się, że niemoc warszawskiego parkietu zostanie przełamana. Nadzieje okazały się płonne.
Poniedziałkowym spadkom na warszawskiej giełdzie towarzyszyły niewielkie obroty. Wyniosły zaledwie 0,32 mld zł.
Nowy tydzień na GPW zaczął się blisko poziomów piątkowych zamknięć. Obroty, podobnie jak w poprzednich dniach, były śladowe.
Drogie kiełbasy i szynki chętnie kupujemy nie tylko od święta. Na same kabanosy wydajemy 650 mln zł rocznie. To zaostrza konkurencję producentów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas