Aktualizacja: 21.01.2015 11:38 Publikacja: 21.01.2015 11:38
W trzecim kwartale roku finansowego 2014/2015 producent Tyskiego zwiększył sprzedaż o 2 proc. Jego przychody zmalały jednak o 4 proc.
Foto: Bloomberg
Niższa wartość sprzedaży Kompanii Piwowarskiej to efekt „niekorzystnego miksu marek i kanałów sprzedaży" – podał w środę koncern SABMiller, właściciel Kompanii Piwowarskiej.
W trzecim kwartale roku finansowego 2014/2015 (zaczął się 1 kwietnia 2014 roku) koncern zwiększył wielkość sprzedaży napojów o 4 proc. Sprzedaż jego piw zmalał jednak w tym czasie o 1 proc. Wpłynęły na to głównie mniejsze dostawy do Chin i Stanów Zjednoczonych. W Chinach wielkość sprzedaży SABMillera, zmalała o 9 proc.
Hennessy chcąc uniknąć karnego cła zastanawia się nad przeniesieniem do Chin rozlewni swego koniaku. Wiadomość o tym skłoniła do strajku połowę załogi rozlewni w Cognac, 500 pracowników.
Rosyjski urząd patentowy Rospatent otrzymał wniosek firmy o zarejestrowanie nowej marki wódki . Wnioskodawcą jest firma technologiczna z St Petersburga RAU IT - poinformował „Moscow Times”.
Prokuratur generalny Rosji sprawdzi informacje o zawyżaniu przez producentów cen na przetwory mleczne. Takie polecenie wydał mu Kreml. Reżim niepokoi rosnące niezadowolenie Rosjan z coraz większych podwyżek cen żywności.
Masło od początku roku zdrożało już o 40 proc. Ile może kosztować w święta? - Zbliżamy się do 10 zł - mówi ekspert. Wszystko przez to, że producentom bardziej opłaca się dziś wytwarzanie np. serów, a nie masła.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Okazało się, że polscy konsumenci także w przypadku żywności szukają tańszych zamienników – mówi Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności. – Żywność w wydatkach Polaków staje się coraz znaczącym ciężarem i dlatego szukają oszczędności – dodaje.
Jak wysoka inflacja wpływa na branżę piwowarską? - Ostatnim rokiem, który był dobry dla branży, czyli stabilny i ze wzrostami sprzedaży, to był rok 2019. Rzeczywiście od momentu pandemii, a potem wysokiej inflacji branża odnotowuje dosyć duże spadki - mówi Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej w rozmowie z Jeremim Jędrzejkowskim. - Jak sobie radzimy? Przez pierwsze lata ograniczaliśmy koszty i staraliśmy się ich nie przenosić na konsumentów, ale nie jest to możliwe w długim okresie - tłumaczy dyrektor Jacaszek-Pruś.
W pierwszej połowie 2016 r. o niemal 80 proc. zwiększyła się sprzedaż chmielowych trunków ze śladową ilością alkoholu.
Czołowy producent piwa w Polsce przygotowuje się do sezonu. Wprowadzi na rynek m.in. niepasteryzowanego Prażubra i Lecha Ice Mojito.
Za kilka dni okaże się, jaki kształt będzie mieć umowa o fuzji pomiędzy Anheuser-Bush InBev i SABMillerem. Ale prezes giganta z RPA udowodnił, że potrafi twardo negocjować. Skutkiem jest transakcja warta prawie 69 mld funtów.
Browary coraz ostrzej walczą o portfele piwoszy jesienią i zimą. To urozmaica ofertę, ale nie przywróci boomu na rynku.
Decydując się na sprzedaż akcji, SABMiller Kulczyk Investments zainkasuje 12,4 mld złotych.
W wyniku przejęcia SABMillera przez konkurencyjny koncern piwowarski AB In Bev dojdzie do gwałtownego zderzenia odmiennych kultur korporacyjnych, wieszczą eksperci.
Koncern piwowarski Anheuser-Busch InBev ogłosił, że osiągnął porozumienie w sprawie głównych warunków przejęcia innego wielkiego gracza z branży - spółki SABMiller.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas