Aktualizacja: 14.08.2017 08:26 Publikacja: 13.08.2017 20:22
Foto: Fotolia
Należący do państwa Lotos wycofa napój energetyczny Tiger ze swoich stacji. „Do końca weekendu zniknie z półek" – napisała w sobotę na Twitterze Anna Lutek, dyrektor komunikacji w Lotosie.
Kontrowersyjna reklama z hasłem „Chrzanić to, co było, ważne to, co będzie", umieszczona na Instagramie w rocznicę wybuchu powstania warszawskiego – o której jednak zrobiło się głośno dopiero 9 sierpnia – kosztuje Maspex coraz więcej. Właściciel m.in. marek Kubuś, Tymbark i Kotlin, firma o ponad 4 mld zł rocznego przychodu, eksportująca swoje wyroby do 50 krajów, mierzy się z kryzysem wizerunkowym. W dwa dni jedna grafika wywołała burzę w mediach, zachęciła m.in. dziennikarza „Minęła 20" w TVP Info do ostentacyjnego wylania napoju na wizji. Z produktów Maspexu zrezygnowało oficjalnie Polskie Radio.
Olej roślinny produkowany przez białoruską państwową firmę nie przejedzie już tranzytem przez Litwę. Dziennikarze z Litwy, Ukrainy i Białorusi ustalili, że powstaje on z rzepaku skradzionego Ukrainie. Litewskie koleje wstrzymały więc transporty i wszczęły śledztwo.
Roślinne zamienniki są zdecydowanie w odwrocie, mięso i wędliny odrabiają straty. Tylko w ostatnim roku Polacy wydali na nie 34 mld zł, czyli o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Francja wprowadza obowiązek informowania konsumentów w lokalach gastronomicznych o pochodzeniu mięsa podawanego w potrawach. To samo dotyczy sklepów. Przewiduje to dekret premiera Francois Bayrou.
Tylko 4 proc. Polaków zupełnie nie kupuje produktów mięsnych, choć jednocześnie już 39 proc. ogranicza takie zakupy - wynika z badania zleconego przez branżę mięsną.
Rosyjski Związek Producentów Mleka alarmuje, że na rynku gwałtownie rośnie ilość podrabianego nabiału, głównie mleka i serów. Zamiast z samego mleka są one robione z dodatkiem tłuszczów roślinnych, a nawet wieprzowych i wołowych.
Kraje bałkańskie, a szczególnie Rumunia, są coraz bardziej atrakcyjne dla polskich przedsiębiorców. Za przemysłem rozwijają się także firmy logistyczne.
Sukces eksportu żywności zależy nie tylko od atrakcyjności produktów, ale i sprawnej logistyki.
Dla polskich firm kraje Trójmorza są dużą szansą na rozwój. Sprawna logistyka jest niezbędna dla umocnienia się na kolejnych rynkach.
Paczkę DecoMorreno można dziś włożyć do sejfu, ponieważ tak zyskuje na wartości, że można ją traktować jak lokatę. Wszystko, co zawiera kakao, kosztuje dziś absurdalnie dużo – wskazał Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu, w rozmowie z Business Insider Polska. I zdradził, co jeszcze może zdrożeć.
Nie żyje Jerzy Kasperczyk, współzałożyciel firmy Maspex. Miał 62 lata. Biznesmen zmarł 26 marca, ale informację o jego śmierci podano do publicznej wiadomości dopiero dziś.
LPP Logistics staje się jedną z największych polskich firm logistycznych w Trójmorzu. Spółka otwiera magazyny w Rumunii i na Słowacji.
Decyzja o obniżeniu VAT na żywność była czasowa, natomiast czy w tych warunkach zostanie przedłużona, pytanie jest nadal otwarte, mówi Krzysztof Pawiński, prezes Maspex. Nie widzi czynników, które mogłyby łagodzić wzrost cen.
Grupa Maspex podpisała umowę przejęcia producenta wódek CEDC, znanego z marek Żubrówka czy Soplica. Wartości transakcji to 3,9 mld zł.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas