Szansa na poprawę jakości i dostępności do świadczeń
Fundusz podkreśla, że przeprowadzanie ankiet ma przysłużyć się pacjentom. - Wspólnie z placówkami medycznymi chcemy dbać o Twoje zdrowie. Robimy to m.in. przez monitorowanie jakości i dostępności do świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Ankieta ma na celu poznanie opinii korzystających ze świadczeń i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy - czytamy na stronie NFZ.
Masz wątpliwości? Zgłoś je
Telefonujący ankieterzy działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości można potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.
Fundusz zaznacza, że w przypadku, gdy ankieter poprosi o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca należy zakończyć rozmowę i poinformować o tym NFZ. - Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu, którym dysponują ankieterzy - tłumaczy fundusz. Podobnie należy działać, gdy rozmowa telefoniczna wzbudzi jakiekolwiek wątpliwości ze strony pacjenta.