Reklama
Rozwiń

Wykorzystywanie dzieci w reklamach w mediach społecznościowych. Komisja sejmowa chce z tym walczyć

Rodzice wykorzystujący synów i córki do reklamowania ubrań, produktów i usług współpracujących z nimi marek, muszą liczyć się z możliwą zmianą przepisów. Sejmowa komisja ds. dzieci i młodzieży chce mocniejszej ochrony wizerunku najmłodszych.

Publikacja: 26.09.2024 10:30

Często bezrefleksyjnie publikujemy zdjęcia dzieci w internecie

Często bezrefleksyjnie publikujemy zdjęcia dzieci w internecie

Foto: Adobe Stock

Komisja ds. dzieci i młodzieży rozpoczęła działalność w połowie września. Podczas jej czwartkowego posiedzenia poruszony zostanie problem ochrony wizerunku dzieci, a konkretnie – wykorzystywania ich do komercyjnej pracy w mediach cyfrowych. Później gremium na czele z przewodniczącą posłanką Moniką Rosą (KO) planuje zająć się też m.in. coraz powszechniejszym problemem patostreamingu.

Dziecko może pracować na rodzica-celebrytę? Wszystko z umiarem 

Pozostało jeszcze 93% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Opinie Prawne
Konrad Ciesiołkiewicz: Dziecko powinno być bezpieczne w środowisku cyfrowym
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla tysięcy właścicieli gruntów ze słupami
Podatki
Podział mieszkania ze spadku. Czy można uniknąć podatku?
Prawo karne
„Matka Boska Kermitowska” obraża uczucia religijne? Jest wyrok sądu
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Prawo w Polsce
Ile zapłacimy za abonament RTV w 2025? Oto stawki od 1 stycznia i lista zwolnionych z opłaty
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku