Sąd: dane o lokalizacji apteki na billboardzie to nie reklama

Choć ustawodawca nie uszczegółowił niektórych pojęć, odróżnia reklamę od informacji.

Aktualizacja: 12.11.2021 10:11 Publikacja: 12.11.2021 07:30

Sąd: dane o lokalizacji apteki na billboardzie to nie reklama

Foto: Adobe Stock

Postępowanie administracyjne w sprawie reklamy apteki na wielkoformatowym bannerze, stojącym na skrzyżowaniu ulic jednego ze śląskich miast, zakończyło się karą pieniężną i nakazem natychmiastowego zaprzestania działalności reklamowej.

Restrykcyjny przepis wprowadzony w 2012 r. do ustawy – Prawo farmaceutyczne zakazuje reklamy aptek i ich działalności. Za jego naruszenie grozi kara do 50 tys. zł. Reklamy nie stanowi jedynie informacja o lokalizacji apteki i godzinach jej pracy. W prawie farmaceutycznym nie ma jednak definicji reklamy apteki i jej działalności, a przepisy są nieprecyzyjne. W konsekwencji spory na tym tle trafiają do sądów.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Ochrona zdrowia
Aborcja w dziewiątym miesiącu ciąży. Izabela Leszczyna komentuje dla "Rz"
Praca, Emerytury i renty
Lawinowy wzrost L4 z powodu krztuśca. Alarmujące dane ZUS
W sądzie i w urzędzie
Lex ciągnik na wstecznym. Komornik łatwiej zajmie ruchomości?
Matura i egzamin ósmoklasisty
Szef CKE: W tym roku egzamin ósmoklasisty i matura będą łatwiejsze
Sądy i trybunały
Sąd: prokuratura ma przeprowadzić śledztwo ws. Małgorzaty Manowskiej