Sąd: dane o lokalizacji apteki na billboardzie to nie reklama

Choć ustawodawca nie uszczegółowił niektórych pojęć, odróżnia reklamę od informacji.

Aktualizacja: 12.11.2021 10:11 Publikacja: 12.11.2021 07:30

Sąd: dane o lokalizacji apteki na billboardzie to nie reklama

Foto: Adobe Stock

Postępowanie administracyjne w sprawie reklamy apteki na wielkoformatowym bannerze, stojącym na skrzyżowaniu ulic jednego ze śląskich miast, zakończyło się karą pieniężną i nakazem natychmiastowego zaprzestania działalności reklamowej.

Restrykcyjny przepis wprowadzony w 2012 r. do ustawy – Prawo farmaceutyczne zakazuje reklamy aptek i ich działalności. Za jego naruszenie grozi kara do 50 tys. zł. Reklamy nie stanowi jedynie informacja o lokalizacji apteki i godzinach jej pracy. W prawie farmaceutycznym nie ma jednak definicji reklamy apteki i jej działalności, a przepisy są nieprecyzyjne. W konsekwencji spory na tym tle trafiają do sądów.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Edukacja i wychowanie
Czy istnieje wykształcenie wyższe niepełne? Co ze studiami bez obronionej pracy?
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Internet i prawo autorskie
TVP pozwała TV Republika za program "Jedziemy". Jest decyzja sądu
Prawo karne
Projekt zaostrzenia kar dla kierowców. Przepadek stanie się fikcją?
Prawo w Polsce
Sejm uchwalił ustawę incydentalną Hołowni. Wybory zatwierdzi 15 sędziów SN
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Praca, Emerytury i renty
Najniższa krajowa w 2025 roku: Ile wynosi płaca minimalna? Kwoty brutto i netto
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku