Aptekarze i medycy coraz częściej uwikłani w reklamy

Z reklamami leków walczą nie tylko izby lekarskie, ale i inspekcje farmaceutyczne.

Publikacja: 27.04.2015 08:20

Aptekarze i medycy coraz częściej uwikłani w reklamy

Foto: 123RF

O ile występ lekarzy w reklamach suplementów diety i leków sprzedawanych bez recepty jest kontrowersyjny i izby lekarskie muszą dowodzić, że niezgodny z kodeksem etyki, o tyle jasność mają co do leków refundowanych i wydawanych w aptece na receptę.

– W ich reklamach lekarze nie występują i mają świadomość, że to niedopuszczalne – mówi dr Grzegorz Wrona, naczelny rzecznik lekarskiej odpowiedzialności zawodowej.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Czego brakuje w planie Adama Bodnara na neosędziów? Prawnicy oceniają reformę
Podatki
Pomysł z zespołu Brzoski: e-faktury mogłyby wyręczyć sądy w ściganiu dłużników
Matura i egzamin ósmoklasisty
Rozpoczęło się maturalne odliczanie. Absolwenci już otrzymali świadectwa
Sądy i trybunały
Piotr Schab: Nikt nie ma prawa łamać mojej kadencji
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Prawo drogowe
Za jazdę na takim „rowerze" można zapłacić mandat i stracić prawo jazdy