Aktualizacja: 10.03.2025 02:12 Publikacja: 28.09.2021 13:25
Foto: Adobe Stock
Pandemia Covid-19 zmieniła podejście do pracy zarówno pracowników, jak i pracodawców. Choć wiele firm chce powrotu pracowników do biur, to równie wiele przechodzi na model hybrydowy, łączący zalety pracy zdalnej z zaletami pracy z biura. Na taki model zdecydował się polski oddział koncernu Unilever, znanego z marek Dove, Ben&Jerry’s czy Domestos.
W warszawskim biurze koncern postanowił wprowadzić hybrydowy model pracy na jasnych zasadach. Przez 40 procent tygodniowego czasu pracy można pracować z biura, drugie 40 procent można pracować z domu, a 20 procent z dogodnego dla siebie miejsca (bez precyzowania czy jest to dom, biuro czy górskie schronisko z dobrym internetem). Dodatkowo Unilever wprowadził dla pracowników możliwość pracy „z innego kraju” przez cztery tygodnie w roku (ale raz w roku, czyli zapewne trzeba wykorzystać te tygodnie za jednym zamachem). Teoretycznie więc pracownik warszawskiego biura firmy będzie mógł przez miesiąc pracować np. z widokiem na fiordy albo podziwiając panoramę Hradczan z okna i racząc się wieczorami knedliczkami.
Różnorodność pozwala nam patrzeć na codzienną pracę z różnych perspektyw. Tworzy się wartość dodana, możliwość codziennej burzy mózgów i konfrontowania różnych punktów widzenia – mówi Agata Dziuba, starsza kierowniczka ds. HR w Amazon.
Brak działań wspierających rozwój i zaangażowanie nowo zatrudnionych pracowników skutkują rosnącą rotacją i niewykorzystaniem ich potencjału.
W planach pracodawców na 2025 r. widać większe rozchwianie niż przed rokiem. Wprawdzie firmy częściej przewidują wzrost zatrudnienia, ale przybyło też planów jego redukcji.
Dwie trzecie aktywnych zawodowo Polaków chciałoby utrzymywać bliskie, przyjacielskie relacje w pracy. Coraz częściej zależy na tym także pracodawcom. I nie bez powodu.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
Choć gwiazdkowe budżety 2024 wzrosną, to święta będą często skromniejsze niż przed rokiem. Co planują pracodawcy?
Włoski Leonardo SpA zmienił bankowego doradcę, który pomoże mu w wejściu do powstającej przemysłowej grupy lotniczej i satelitarnej. Bank of America został zastąpiony przez Deutsche Bank.
BMW swoją topową wersją M5 udowodniło już, że nadal w tych niełatwych, ekologicznych czasach potrafi robić znakomite, mocne samochody z silnikiem spalinowym. Teraz czas na test w zimowych warunkach.
Na początku 2025 roku w Niemczech zarejestrowanych było ponad 61 milionów pojazdów mechanicznych. Zdecydowana większość – prawie 50 milionów – to samochody osobowe. Dominuje wśród nich jedna marka - Volkswagen.
Wielkopolski producent autobusów dostarczy w przyszłym roku trolejbusy do Vancouver. To jedno z największych zamówień w historii firmy.
W 2025 roku Tesla odnotowuje znaczne spadki sprzedaży na najważniejszych rynkach, przy czym szczególnie firma Elona Muska dotknięta zostanie w Chinach, Europie i Australii.
W wyniku wdrożenia przez Jastrzębską Spółkę Węglową (JSW) planu naprawczego (Plan Strategicznej Transformacji JSW) z uwzględnieniem spółek zależnych, do końca lutego 2025 r. osiągnięto 1,2 mld zł redukcji nakładów inwestycyjnych na ten rok oraz ok. 232 mln zł oszczędności w obszarze zakupów. Zwieńczeniem tych informacji była jednak rezygnacja ze stanowiska wiceprezesa JSW ds. rozwoju Jarosława Klucznioka.
Pierwszy partia surowca, w ilości 100 mln m3., zostanie przesłana z terminala LNG w litewskiej Kłajpedzie przez polską sieć, do połącznia w Drozdowiczach. Zawarte memorandum powinno pomóc również w realizacji kolejnych dostaw.
Wyścig AI nabiera tempa. Alibaba, chiński koncern z branży e-commerce, m.in. operator AliExpress, ogłosił, że wprowadza właśnie swój najnowszy model generatywnej sztucznej inteligencji - QwQ-32B.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas