Do 262,5 tys. skurczyła się w ubiegłym miesiącu liczba ofert pracy zamieszczonych na portalach rekrutacyjnych i w mediach społecznościowych. To aż o 35 tys. mniej niż w sierpniu, który dawał nadzieję na odbicie w rekrutacji, oraz prawie o 91 tys. mniej niż rok wcześniej – wynika z udostępnionych „Rzeczpospolitej” danych agencji zatrudnienia Adecco Group. Tego silnego tąpnięcia nie uniknęły ani małe, ani duże serwisy pracy.
Na 50 największych portalach we wrześniu pojawiło się 257,3 tys. ogłoszeń, o jedną szóstą (35 tys.) mniej niż miesiąc wcześniej i prawie o jedną piątą mniej niż w tym samym okresie zeszłego roku – podsumowuje z kolei raport firmy Grant Thornton i systemu Element, który „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza.
Pęknięta bańka w IT
Magdalena Marcinkowska, partner w Grant Thornton, przyznaje, że choć wahnięcia w miesięcznych danych zdarzały się w tym roku nie raz, to jednak wrześniowe wahnięcie jest wyraźnie silniejsze niż poprzednie, co może już budzić niepokój. Ekspertka zwraca też uwagę, że pomimo sprzyjającej pogody, spadek w ujęciu rocznym jest największy od dwóch i pół roku (od stycznia 2021 r.), a wybór ofert w minionym miesiącu był nawet niższy niż we wrześniu 2020 r.
Czytaj więcej
Większość małych i średnich firm chce zachować liczbę pracowników bez zmian. Powiększenie załogi planuje co dziesiąty przedsiębiorca.