We wtorek Naczelny Sąd Administracyjny wydał ważny wyrok dla konsumentów: organizowane są dla nich specjalne platformy zniżkowe.
Spór trafił na wokandę za sprawą jednego z banków. We wniosku o interpretację wyjaśnił, że w działalności prowadzi internetową platformę zniżkową, która w postaci aplikacji jest do ściągnięcia na telefon komórkowy. Platforma zbiera informacje o zniżkach, promocjach i nowościach zakupowych w centrach handlowych, sklepach internetowych i stacjonarnych czy w restauracjach, a także sugeruje, co kupić na prezent, informuje o nadchodzących wydarzeniach.
Bank tłumaczył, że w celu promocji aplikacji organizuje różne akcje marketingowe, m.in. w formie konkursów ogłaszanych na portalu społecznościowym. Nagrodami w nich – najczęściej fundowanymi przez partnerów – są kupony rabatowe, zwykle w formie voucherów czy kart podarunkowych, a także kody wymienne np. na bilet do kina.
Czytaj więcej
W każdym urządzeniu ma pojawić się obowiązkowa rządowa aplikacja. Ma to pomóc w zapewnieniu obywatelom bezpieczeństwa. A co z ochroną prywatności?
Bank chciał wiedzieć o podatkowych skutkach takich konkursów. Sam był przekonany, że nagrody w postaci kuponów i kodów nie stanowią w momencie ich wydania przychodu dla laureatów. A nawet gdyby, to do 2 tys. zł korzystają ze zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT.