Covid-19 nie spowolni działań proklimatycznych na kolei

Pociągi wyróżniają się na tle innych środków transportu jako najmniej emisyjne. Jednak nadal w około 91 proc. kolej zarówno pasażerska, jak i towarowa jest zasilana ze źródeł konwencjonalnych, zużywając jednocześnie niecałe 2 proc. energii w skali kraju. Branża zrzeszyła się, aby prowadzić wspólne działania na rzecz zmniejszenia emisji CO2 i transformacji sektora w zieloną stronę.

Publikacja: 03.06.2020 21:00

Dzięki eco-drivingowi w ciągu 10 lat można zaoszczędzić 400 GWh energii i zredukować emisję CO2 o 32

Dzięki eco-drivingowi w ciągu 10 lat można zaoszczędzić 400 GWh energii i zredukować emisję CO2 o 320 000 ton

Foto: materiały prasowe

Centrum Efektywności Energetycznej Kolei (CEEK) rekomenduje m.in. stworzenie spójnego systemu do eco-drivingu na kolei, który wesprze optymalizację techniki jazdy. W ciągu dziesięciu lat umożliwi to wygenerowanie oszczędności energii elektrycznej na poziomie 400 GWh oraz zredukowanie emisji CO2 o 320 000 ton.

– Pierwszy rok naszej działalności pokazał, że CEEK to bardzo istotna inicjatywa dla całej branży kolejowej, która potrafi efektywnie współpracować, tak by kolej stawała się jeszcze bardziej ekologicznym i konkurencyjnym środkiem transportu. Bardzo się cieszę, że mogę przewodniczyć jej pracom i wspólnie z całą radą programową oraz członkami CEEK poszukiwać najkorzystniejszych rozwiązań dla branży i, co najważniejsze, sukcesywnie je wdrażać – podkreśla Janusz Malinowski, przewodniczący prezydium rady programowej CEEK oraz prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację