Aktualizacja: 19.07.2015 16:19 Publikacja: 19.07.2015 10:31
3 zdjęcia
ZobaczFoto: materiały prasowe
W rzeczywistości, niebezpieczeństwo nie wynika z samego obcowania z robotami, ale z braku zachowania zasad bezpieczeństwa, czego ostatnim dowodem są komentarze specjalistów dotyczące wypadku w firmie Volkswagen.
Elektroniczny morderca
W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym” Bogusław Chrabota rozmawia z prof. Pawłem Poszytkiem, ekspertem zajmującym się teorią i praktyką systemów edukacyjnych na Uniwersytecie Stanforda w Kalifornii. Tematem jest rosnąca dominacja Chin i USA w dziedzinie sztucznej inteligencji oraz innowacji technologicznych. Czy Europa – i Polska – mają jeszcze szansę na odegranie istotnej roli w globalnym wyścigu technologicznym?
DeepSeek, Alibaba i inni. Jak chińska rewolucja w AI wpłynie na przyszłość technologii, biznesu i globalnej rywalizacji – to pytania, na które próbujemy znaleźć odpowiedź w najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym”.
Rozpoczęła się 6. edycja konkursu Kod Innowacji, skierowanego do firm i start-upów. W tym roku nagrodzone zostaną organizacje, które w innowacyjny sposób wykorzystują kody QR w komunikacji z konsumentami. Można zgłaszać zarówno wdrożone projekty, jak i pomysły na wykorzystanie kodów QR. Firmy zainteresowane udziałem mogą przesyłać swoje zgłoszenia do 30 września 2024 roku. Laureatów wyłoni niezależne jury, a lista zwycięzców zostanie ogłoszona podczas listopadowej konferencji Kod Innowacji.
W polskich laboratoriach prowadzone są najbardziej zaawansowane badania dotyczące obliczeń kwantowych, łączności i kryptografii kwantowej, sensoryki, obrazowania i metrologii kwantowej. Nasi naukowcy są też bardzo skuteczni w pozyskiwaniu środków w konkursach organizowanych przez największy europejski program wspierający badania w tej dziedzinie – sieć QuantERA.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
B-21 "Raider" Sił Powietrznych USA odbył w piątek swój pierwszy lot, przybliżając moment wprowadzenia do floty amerykańskich bombowców maszyn dalekiego zasięgu, zdolnych do przenoszenia broni nuklearnej.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Czy istnieje sposób, by zapanować nad wydatkami i jednocześnie uprościć procesy związane z użytkowaniem pojazdów? Volkswagen Financial Services proponuje wynajem długoterminowy – rozwiązanie, które zapewnia przewidywalność kosztów i pełne wsparcie w obsłudze floty.
Szef Volkswagena ujawnia jak będzie się nazwać koncepcyjny elektryk. Mały Volkswagen ID.1 jest zastępcą modelu E-UP i kiedy pojawi się w 2027 roku powinien kosztować około 20 000 euro (ok. 83 tys. zł). Nowy projekt będzie miał swoją premierę w marcu.
Volkswagen przeprowadził restrukturyzację, zoptymalizował procesy produkcyjne. Ale to wszystko nie pomoże, jeśli sprzedaż nie zacznie znów rosnąć. Musimy pozyskiwać nowych klientów, w tym takich, którzy wcześniej nie myśleli o kupnie, czy nawet korzystaniu na co dzień z samochodu - mówi Carla Wentzel, prezeska Volkswagen Group Polska.
Volkswagen niedawno potwierdził, że druga generacja popularnego modelu T-Roc będzie ostatnim nowym samochodem tej firmy wyposażonym w silnik spalinowy. Teraz wyciekły pierwsze zdjęcia nowego T-Roca.
Mimo że plany zamknięcia fabryk Volkswagena na razie nie wchodzą w grę, najwyraźniej znalazł się nabywca, który jest chętny do wykupienia nierentownych lokalizacji. Według doniesień niemieckich mediów chińscy producenci samochodów są zainteresowani przejęciem zakładów produkcyjnych.
Volkswagen ID.7 z zasięgiem ponad 700 km, Audi e-tron GT z mocą ładowania 320 kW, do tego po raz pierwszy w Polsce nowa elektryczna Cupra Tavascan i najmocniejszy w historii Bulli, czyli ID.Buzz GTX. Grupa Volkswagen nie zwalnia w elektromobilności i przełamuje kolejne bariery. Najlepszą okazją do prezentacji swoich nowości, a także nakreślenia wizji przyszłości był Kongres Nowej Mobilności w Łodzi.
Dane za pierwsze półrocze 2024 r. potwierdzają, że Volkswagen Financial Services umocnił pozycję lidera w finansowaniu samochodów osobowych.
Dwóch menedżerów pracujących dla Volkswagena chce dochodzić przed niemieckim sądem roszczeń o odszkodowanie na kwotę 7,5 mln euro (ok. 32 mln zł). Wszystko przez rzekome naciski po zgłoszeniu przez nich nieprawidłowości, którym Volkswagen zaprzecza.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas