Zwiększanie – choć wolniejsze od spodziewanego – biznesu mieszkaniowego przy zachowywaniu rentowności, sprzedaż portfela gotowych nieruchomości komercyjnych, rozbudowa platform Resi 4 Rent i Student Space – to priorytety grupy Echo Investment w 2025 r., które padły podczas konferencji wynikowej.
Czytaj więcej
Deweloper zakłada wzrosty sprzedaży, ale już nie skokowe. Będzie zwiększać ofertę mieszkań z segmentu popularnego.
Większy nacisk na nabywców pierwszych mieszkań
Grupa Echo Investment stoi na kilku nogach. Przez osobno notowany na giełdzie Archicom prowadzi biznes mieszkaniowy. Po sprzedaży 1,47 tys. lokali w ciągu trzech kwartałów, w całym roku grupa postara się osiągnąć cel 2,4-2,5 tys. (obniżony z 2,6 tys., a wcześniej z 3 tys.). W 2023 r. grupa sprzedała 1,84 tys. mieszkań. Cel na 2025 r. to ponad 3 tys., a cel strategiczny to 4 tys. rocznie.
- Ceny mieszkań po dynamicznym wzroście ustabilizowały i przewidujemy, że pozostaną stabilne, przy czym będzie dużo promocji, żeby przyciągnąć klientów. Nie spodziewamy się jednak spadku cen. Nasza sprzedaż rośnie. Skupiamy się na Warszawie i Wrocławiu, gdzie są najlepsze marże, a także szukamy nowych projektów – powiedział wiceprezes Maciej Drozd.
Grupa koncentrowała się do tej pory na klientach z zasobniejszymi portfelami, wiosną uruchomiła nawet projekt premium w Warszawie (i sprzedało się 30 proc. apartamentów). Prezes Nicklas Lindberg powiedział, że wrośnie oferta dla nabywców pierwszych lokali w życiu, bo to bardzo perspektywiczna grupa. Obecnie 30 proc. oferty, a za dwa lata ma to być połowa.