Przy okazji publikacji wyników po trzech kwartałach 2024 r. Archicom ponownie zrewidował cele strategiczne. Już we wrześniu, przy publikacji wyników półrocznych, cel na 2024 r. został obniżony z 3 tys. do 2,6 tys. Prezes Waldemar Olbryk przyznawał wówczas, że uzyskanie skorygowanego poziomu będzie wyzwaniem. Na wtorkowej konferencji cel na ten rok został obniżony do 2,4-2,5 tys. Dodatkowo cel na 2025 r. został ścięty z 4 tys. do 3 tys. Poziom 4 tys. pozostaje jako docelowy, strategiczny.
Czytaj więcej
Deweloper obniżył cel sprzedaży do 2600 mieszkań, ale realizacja i tak będzie wyzwaniem.
Chwyty marketingowe, ale bez szkody dla zyskowności
Zrewidowany cel na IV kwartał wciąż wydaje się bardzo ambitny, bo zakłada podpisanie 930-1,03 tys. umów. Tymczasem w najlepszym w tym roku III kwartale Archicom sprzedał 589 lokali – po trzech kwartałach sprzedaż to 1471 mieszkań, o 12 proc. więcej niż rok wcześniej.
Prezes Olbryk powiedział, że na tę chwilę sprzedaż niebawem przekroczy poziom z całego 2023 r. (czyli 1835), a do końca roku jest jeszcze kilka „mocnych marketingowo” tygodni, dlatego firma liczy na sprzedaż rzędu 2,4-2,5 tys., liczy też na utrzymanie dynamiki w I kwartale 2025 r. Prezes przyznał, że część klientów dalej wstrzymuje się z decyzjami czekając na „agresywniejsze z perspektywy dewelopera oferty”. Zapewnił, że to nie oznacza, że firma – przygotowując akcje marketingowe – pozwala sobie na kompromisy, jeśli chodzi o zyskowność.
Czytaj więcej
Deweloper lubi kusić promocjami, ale zazwyczaj dotyczy to pewnej puli mieszkań. Teraz dużą obniżką objęta jest cała oferta.