- Wieżowce stały się na całym świecie symbolem nowoczesnego miasta i biznesu. Z jednej strony są to spektakularne budynki, które przyciągają uwagę swoim wyglądem, a z drugiej oferują wiele korzyści dla firm szukających idealnego miejsca na swoje biura – ocenią analitycy REDD i finne.
Ekspert tych firm Krzysztof Foks, mówiąc o wieżowcach, mówi o „symbolu sukcesu, prestiżu i o miejscu, gdzie odbywają się najważniejsze transakcje biznesowe". - Biuro w wieżowcu może budować pozytywny wizerunek firmy, który wpłynie na jej postrzeganie w oczach klientów i partnerów biznesowych. Dlatego chcą tam być największe firmy w Polsce — mówi Krzysztof Foks. - Kolejnym powodem, dla którego wieżowce są tak popularne wśród firm, jest ich lokalizacja. Większość wieżowców znajduje się w centrach biznesowych, gdzie koncentrują się główne siedziby firm, banki, centra handlowe, hotele i restauracje. Takie położenie ułatwia dostęp do usług, które są niezbędne w prowadzeniu biznesu, a także umożliwia łatwiejsze kontakty z innymi firmami, co może przynieść korzyści biznesowe.