19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 15.01.2025 06:41 Publikacja: 21.05.2023 13:09
Foto: mat.prasowe
Najemcami parku handlowego w Rogoźnie (ok. 40 km od Poznania) są Rossmann, Dealz i Sinsay. Obok znajduje się sklep Biedronka.
- Park handlowy w Rogoźnie skalą i ofertą jest dopasowany do potrzeb lokalnej społeczności – mówi cytowany w komunikacie Juliusz Wawrzyniak, prezes spółki Genesis Property realizującej inwestycję. - Jednocześnie pracujemy nad przygotowaniem obiektów w Pińczowie, Łęcznej, Żaganiu, Brzezinach, Ropczycach, Poznaniu, Łodzi i Morągu. Razem z parkiem w Rogoźnie to niemal 46 tys. mkw. powierzchni handlowej – wskazuje.
Spółka Redkom rozpoczyna przebudowę centrum handlowego przy ul. Ozimskiej w Opolu. Otwarcie galerii w nowej odsłonie zaplanowano na ostatni kwartał tego roku.
Na działce u zbiegu ul. Sikorskiego i Sienkiewicza w Tarnobrzegu powstanie park handlowy o powierzchni 11 tys. mkw.
Na części terenu po dawnych zakładach firmy Famur w katowickich Piotrowicach powstanie park handlowy spółki TDJ Estate.
Rozpoczęcie budowy parku handlowego przy ul. ks. Jana Kozaka w Zgorzelcu spółki Budrem i Smart Park zapowiadają na drugi kwartał 2023 roku.
Park handlowy w Łubnej pod Warszawą przywita klientów w czwartek 30 marca.
W ciągu roku liczba sprzedawców na wszelkiego typu targowiskach spadła o niemal 8 tys., a największą grupę stanowili ci oferujący odzież czy obuwie. Rynek kurczy się także z powodu ekspansji dyskontów, również tych przemysłowych.
Ogólne przychody największej sieci handlowej w Polsce co prawda wzrosły do 23,6 mld euro, ale jeśli z wyników wyłączyć nowe placówki, to sprzedaż w 2024 r. była niższa w ujęciu rocznym.
Choć średnio ceny w sklepach rosną o ok. 6 proc. w skali roku, nie brakuje produktów, które podrożały o 20, 30 proc. czy nawet jeszcze więcej. Konsumenci muszą się przyzwyczaić do dużej niestabilności rynku.
Importerzy towarów muszą składać kwartalne sprawozdania o emisji gazów cieplarnianych wynikające z ich importu w danym kwartale. Kolejne taki raport trzeba złożyć 31 stycznia br., co oznacza, że zostało mało czasu na zebranie danych.
Czechy są naturalnym partnerem dla polskich firm do współpracy w zakresie transportu towarowego, zarówno w obrocie surowcami, jak i produktami gotowymi.
W 2024 r. zlikwidowano 2 tys. punktów stacjonarnych, a kolejne ponad 9 tys. zostało zawieszonych. To efekt zarówno słabej koniunktury, jak i konkurencji internetu. Duże sieci jednak nadal rosną.
Detalista odzieżowy otworzy w najbliższych latach trzy nowe sklepy w Lublinie, Białymstoku i Warszawie. Dzięki temu zwiększy łączną liczbę obiektów w kraju do 10.
Branża mięsna podsumowała 2024 r. Nie było lekko. Producenci uginali się pod rosnącymi kosztami pracy, niestabilnością cen i kosztów energii. Mimo zawirowań rynkowych i trudnej sytuacji geopolitycznej polska branża mięsna trzyma się jednak mocno.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas