19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 15.01.2025 00:37 Publikacja: 30.04.2022 11:22
Foto: Mat. prasowe
W parku handlowym w Knurowie działają sklepy i punkty takich marek jak Vive, Action, Media Expert, Neonet, Rossmann, Pepco, McDonald's, DaGrasso, Dealz, TEDi, Sinsay i Kaufland. Jest też pizzeria.
Maciej Mendrok, dyrektor w dziale komercjalizacji DL Invest Group, podkreśla, że znaczenie parków handlowych rosło już przed pandemią. - Jednak ograniczenia, którym w ostatnich latach poddane zostały wielkopowierzchniowe obiekty handlowe, sprawiły, że zainteresowanie klientów mniejszymi formatami, które były otwarte cały okres trwania pandemii, znacząco wzrosło – zaznacza.
W czasie nauki – akademik, w wakacje – hotel. Mniejsze osiedla z lokalnymi sklepami, kawiarniami i targiem warzywnym. Ma być blisko, wygodnie, elastycznie.
Co najmniej pięć lat boomu ma przed sobą rynek parków handlowych. W wielu miejscach w Polsce wciąż brakuje podstawowej oferty handlowej. To zarówno mniejsze miejscowości, jak i osiedla na obrzeżach średnich i dużych miast.
Dwie działki o powierzchni 1,3 ha kupiła w Gdańsku Grupa Capital Park. Na Polskim Haku powstaną budynki mieszkaniowe z usługami i handlem na parterach.
Vendo Park przy ul. Gostkowskiej w Ciechanowie zaoferuje 6 tys. mkw. powierzchni handlowej. Zakupy w nowym obiekcie będzie można robić jeszcze w tym roku.
Rynek handlowy powiększy się w tym roku o 350 tys. mkw. powierzchni. Deweloperzy nie zwalniają tempa. Stawiają na nowe koncepty i ekologię.
Ogólne przychody największej sieci handlowej w Polsce co prawda wzrosły do 23,6 mld euro, ale jeśli z wyników wyłączyć nowe placówki, to sprzedaż w 2024 r. była niższa w ujęciu rocznym.
Choć średnio ceny w sklepach rosną o ok. 6 proc. w skali roku, nie brakuje produktów, które podrożały o 20, 30 proc. czy nawet jeszcze więcej. Konsumenci muszą się przyzwyczaić do dużej niestabilności rynku.
Importerzy towarów muszą składać kwartalne sprawozdania o emisji gazów cieplarnianych wynikające z ich importu w danym kwartale. Kolejne taki raport trzeba złożyć 31 stycznia br., co oznacza, że zostało mało czasu na zebranie danych.
Czechy są naturalnym partnerem dla polskich firm do współpracy w zakresie transportu towarowego, zarówno w obrocie surowcami, jak i produktami gotowymi.
Polacy przyzwyczaili się już do tego, że ceny w sklepach są coraz wyższe. I nic nie wskazuje na to, aby ta sytuacja miała się zmienić.
W 2024 r. zlikwidowano 2 tys. punktów stacjonarnych, a kolejne ponad 9 tys. zostało zawieszonych. To efekt zarówno słabej koniunktury, jak i konkurencji internetu. Duże sieci jednak nadal rosną.
Detalista odzieżowy otworzy w najbliższych latach trzy nowe sklepy w Lublinie, Białymstoku i Warszawie. Dzięki temu zwiększy łączną liczbę obiektów w kraju do 10.
Branża mięsna podsumowała 2024 r. Nie było lekko. Producenci uginali się pod rosnącymi kosztami pracy, niestabilnością cen i kosztów energii. Mimo zawirowań rynkowych i trudnej sytuacji geopolitycznej polska branża mięsna trzyma się jednak mocno.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas