19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 15.01.2025 08:06 Publikacja: 02.03.2022 16:53
Foto: Mat. prasowe
LCube rozpoczął działalność w połowie ubiegłego roku. Ma już cztery działki. Na jednej z nich - przy międzynarodowym lotnisku Rzeszów Jasionka - powstaje Logistic Park Rzeszów . Park ma liczyć 24,4 tys. mkw. Kolejna inwestycja to LCube Logistic Park Szczecin Goleniów. Centrum logistyczne dostarczy ponad 12 tys. mkw. powierzchni magazynowej wraz z zapleczem biurowym. Rozpoczęcie budowy deweloper planuje na przełom marca i kwietnia.
Największym jak dotąd obiektem w portfolio firmy jest LCube Logistic Park Wrocław Dobrzykowice, który liczy niemal 60 tys. mkw. Firma czeka na wydanie pozwolenia na budowę.
5,9 mld euro wyniosły w ubiegłym roku transakcje na polskim rynku komercyjnym. To 4,5-proc. wzrost, licząc rok do roku – podaje EY w najnowszym raporcie. Eksperci tej firmy prognozują dalsze zwiększanie aktywności inwestorów.
Warszawski portfel nieruchomości logistycznych o powierzchni 150 tys. mkw. przejmują Partners Group i Peakside.
Popyt na magazyny jest ogromny. I nie spadnie. Ale problemy z gruntami mogą wpłynąć na wydłużenie czasu budowy.
Nieruchomości logistyczne i produkcyjne nie dały się pandemii. Magazyny są rozchwytywane przez inwestorów, kompresja stóp kapitalizacji postępuje.
Klient chce dziś mieć towar jak najszybciej. W błyskawicznym dostarczaniu produktów pod drzwi mają pomóc tzw. ciemne sklepy, czyli nieduże magazyny.
Osoby podróżujące pociągami przeżywają dziś koszmar. Niekorzystne warunki atmosferyczne sparaliżowały polską kolej, sieci trakcyjne są oblodzone, a pociągi opóźnione już nawet dziesięć godzin.
Rynku nie rozruszało nawet anemiczne jesienne ożywienie w transporcie. Przewoźnicy nie inwestują w tabor, na czym ciepią producenci naczep i przyczep, tnąc produkcję.
W Niemczech najwięcej upadłości w transporcie, ale trzeci kwartał przyniósł ożywienie w napływie zamówień na nowy tabor.
Polskie firmy z apetytem na międzynarodowy rozwój na rynku zarządzania czasem pracy maszynistów i działalnością kolejowych przewoźników.
Ryanair podał informacje na temat konkretnych kosztów i opłat, które poniósł w wyniku chuligańskiego zachowania pasażera na pokładzie lotu z Dublina na Lanzarote z 9 kwietnia 2024 roku. Irlandzki przewoźnik wyliczył je na ponad 15 tys. euro.
Dopłaty nie zelektryfikują transportu ciężkiego, zrujnują za to ceny na rynku wtórnym i pozostaną kosztownym eksperymentem, co widać po rynku aut osobowych.
Czechy są naturalnym partnerem dla polskich firm do współpracy w zakresie transportu towarowego, zarówno w obrocie surowcami, jak i produktami gotowymi.
Zarząd Kanału Panamskiego niezrażony pogróżkami Donalda Trumpa zlecił konsorcjum firm i placówek naukowych z Francji i Belgii sporządzenie kompleksowego opracowania studium opłacalności modernizacji śluz tego szlaku wodnego. Nie podano tylko wartości tego zlecenia.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas