19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 15.01.2025 12:41 Publikacja: 11.02.2022 09:45
Foto: Mat. prasowe
Deweloper wybuduje 8,7 tys. mkw. magazynów. W 2021 roku Panattoni ukończyło dla spółki InPost centra logistyczne o powierzchni niemal 100 tys. mkw. w 11 lokalizacjach (w Wałbrzychu, Poznaniu, Wrocławiu, Kaliszu, Siedlcach, Goleniowie, Białystoku, Olsztynie, Warszawie i dwa w Krakowie).
Central European Logistics Hub to największy w Europie kompleks logistyczny o planowanej powierzchni ponad 720 tys. mkw. Magazyny są zlokalizowane przy ul. Jędrzejowskiej w Łodzi, tuż przy A1. Hub jest oddalony o 30 km od węzła Łódź Północ. Wybudowano już niemal 550 tys. mkw. W budowie jest ok. 40 tys. mkw. Na wynajem powierzchni w tym centrum zdecydowały się BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Media Expert, Smyk.
Warszawski Ilmet, krakowska Plaza. Budynki znikną z powierzchni ziemi. Ustąpią miejsca nowocześniejszym obiektom.
Nowy obiekt w województwie lubuskim dostarczy 76 tys. mkw. powierzchni.
Na koniec września było w budowie 3,46 mln mkw. magazynów. 35 proc. powstaje spekulacyjnie, bez umów najmu.
Klient chce dziś mieć towar jak najszybciej. W błyskawicznym dostarczaniu produktów pod drzwi mają pomóc tzw. ciemne sklepy, czyli nieduże magazyny.
Popyt na magazyny jest ogromny. I nie spadnie. Ale problemy z gruntami mogą wpłynąć na wydłużenie czasu budowy.
Osoby podróżujące pociągami przeżywają dziś koszmar. W nocy z 14 na 15 stycznia niekorzystne warunki atmosferyczne sparaliżowały polską kolej, sieci trakcyjne są oblodzone, a pociągi opóźnione już nawet dziesięć godzin.
Rynku nie rozruszało nawet anemiczne jesienne ożywienie w transporcie. Przewoźnicy nie inwestują w tabor, na czym ciepią producenci naczep i przyczep, tnąc produkcję.
W Niemczech najwięcej upadłości w transporcie, ale trzeci kwartał przyniósł ożywienie w napływie zamówień na nowy tabor.
Polskie firmy z apetytem na międzynarodowy rozwój na rynku zarządzania czasem pracy maszynistów i działalnością kolejowych przewoźników.
Ryanair podał informacje na temat konkretnych kosztów i opłat, które poniósł w wyniku chuligańskiego zachowania pasażera na pokładzie lotu z Dublina na Lanzarote z 9 kwietnia 2024 roku. Irlandzki przewoźnik wyliczył je na ponad 15 tys. euro.
Dopłaty nie zelektryfikują transportu ciężkiego, zrujnują za to ceny na rynku wtórnym i pozostaną kosztownym eksperymentem, co widać po rynku aut osobowych.
Czechy są naturalnym partnerem dla polskich firm do współpracy w zakresie transportu towarowego, zarówno w obrocie surowcami, jak i produktami gotowymi.
Zarząd Kanału Panamskiego niezrażony pogróżkami Donalda Trumpa zlecił konsorcjum firm i placówek naukowych z Francji i Belgii sporządzenie kompleksowego opracowania studium opłacalności modernizacji śluz tego szlaku wodnego. Nie podano tylko wartości tego zlecenia.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas