Wyniki finansowe Kina Polska TV

Na poziomie grupy Kino Polska TV mogło pochwalić się wysokimi zyskami – wynikały jednak ze sprzedaży Agorze udziałów w Stopklatce. Sama spółka dominująca grupy zamknęła I kwartał na minusie netto. Grupa obniżyła też prognozę zysku EBITDA na ten rok.

Publikacja: 16.05.2014 16:13

Wyniki finansowe Kina Polska TV

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek jd Jerzy Dudek

Na pierwszej sesji po podaniu (opóźnionych o dobę) wyników finansowych Kina Polska TV za I kw. o godz. 15 kurs spółki spadał już o prawie 14 proc. Optymizm inwestorów mogła ostudzić podana wraz z wynikami korekta całorocznej prognozy zysku EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją – red.)  z podawanych wcześniej 55 mln zł na 42 mln zł. - Obniżenie prognozy zysku EBITDA za rok 2014 jest w głównej mierze następstwem fuzji nc+ i związanego z nią odpływu części abonentów nowopowstałej platformy, co wpłynęło na zmniejszenie przychodów grupy kapitałowej Kino Polska TV pozyskiwanych od tego kontrahenta o ok. 35 proc. – podało Kino Polska TV, zaznaczając także, że w Czechach," w związku ze znaczną konkurencją ze strony kanałów telewizyjnych rozpowszechnianych w ramach bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej, przychody z emisji kanałów filmowych marki FilmBox są na niższym poziomie niż prognozowano".  Zdaniem Krzysztofa Kozieła analityka Biura Maklerskiego BGŻ, to właśnie obniżona prognoza powoduje spadek kursu spółki. – Same wyniki także okazały się rozczarowujące – dodał.

Fuzja platform "n" i  Cyfra+ już ma wpływ na wyniki Kina Polska TV. - Istotny wpływ na wyniki Grupy Kino Polska TV  miała  także fuzja nc+ i związany z nią spadek abonentów tej platformy co przełożyło się na niższe przychody pozyskiwane od tego kontrahenta (spadek o ok. 35 proc.) - podano w raporcie.

Zawirowania przez Stopklatkę

Na poziomie Grupy Kapitałowej Kino Polska TV wykazało przychody na poziomie 24,1 mln zł, czyli o 6.55 proc. niższe niż przed rokiem, wynik operacyjny wynosił natomiast aż 40,8 mln zł (przy niecałych 5 mln zł rok wcześniej w tym samym okresie),a wynik netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej: 39,3 mln zł (przy 4,5 mln zł rok wcześniej).

Tak wysokie zyski to efekt wynoszącego aż 36,5 mln zł zysku osiągniętego przez grupę dzięki sprzedaży znaczącej części udziałów w spółce Stopklatka oraz utracenia nad nią kontroli. W marcu Kino Polska TV sprzedało Agorze 41,04 proc. udziałów w spółce, która nadaje ich wspólny kanał filmowy -  Stopklatka TV  - m.in. w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. Tyle samo udziałów Stopklatki pozostało w Kino Polska TV. Agora zapłaciła za przejęte udziały i możliwość współkontrolowania spółki Stopklatka 2,15 mln zł, ale wartość godziwa pozostałego udziału Kina Polska w tej spółce wyniosła aż 38,3 mln zł. Stąd wysoki zysk z tej transakcji raporcie.

Na poziomie jednostkowym Kino Polska TV wykazało natomiast stratę netto z działalności kontynuowanej w wysokości 74,4 tys. zł (przy zysku 1,2 mln zł rok wcześniej), 108,4 tys. zł wyniku operacyjnego (przy 1,3 mln zł zysku rok wcześniej). Co ciekawe, spółka odnotowała ponad 1 mln zł straty (a dokładnie 1,02 mln zł) z tytułu... zbycia udziałów w Stopklatce.

Jak podaje Kino Polska, po pierwszych dwóch tygodniach od startu nadawany m.in. w ramach naziemnej telewizji cyfrowej kanał osiągnął 0,56 proc. udziału w widowni pow. 4 roku życia, przy średnim dziennym zasięgu przekraczającym 2 mln widzów i średniej oglądalności minutowej 35,8 tys. osób. - W kwietniu średni udział kanału w oglądalności w grupie 4+ wyniósł 0,69 proc. przy średnim dziennym zasięgu ok. 2,4 mln widzów – podała spółka Średnia oglądalność stacji wynosiła w kwietniu 42,5 tys. osób. -W istotnej dla Stopklatki TV grupie widzów pow. 4 r. życia odbierających jedynie telewizję naziemną udział kanału już w pierwszym tygodniu nadawania wyniósł 1,28 proc., zaś średnio w marcu: 1,35 proc. Co ważne, w kolejnych okresach systematycznie rósł, pod koniec kwietnia przekraczając 2 proc. Wszystko to świadczy o tym, że Stopklatka TV bardzo szybko stała się jednym z najchętniej oglądanych kanałów filmowo- serialowych – podaje Kino Polska.

Zarząd chce dywidendy

Jak podało Kino Polska TV, zarząd grupy zarekomenduje akcjonariuszom wyłączenie prawa do dywidendy za rok 2013 w stosunku do 6 mln akcji serii C spółki (nabytych przez Oblio International B.V w zamian za 100 proc.udziałów w Filmbox International Ltd.  – Kino Polska kupiło Filmbox pod koniec ubiegłego roku). - Wówczas dywidendą za rok 2013 objętych zostanie 13,82 mln akcji emitenta,  a jej wysokość na jedną akcję wyniesie 0,45 zł (łączna kwota dywidendy 6.219.631,80 zł). Ponadto, spółka rekomendowała będzie, aby dywidenda dla akcjonariuszy Kino Polska TV S.A. za rok 2014 została wypłacona w maksymalnej możliwej kwocie wynikającej z zysku osiągniętego przez emitenta w roku  2014 oraz z odpowiednich uregulowań kodeksu spółek handlowych – podało Kino Polska TV.

Na pierwszej sesji po podaniu (opóźnionych o dobę) wyników finansowych Kina Polska TV za I kw. o godz. 15 kurs spółki spadał już o prawie 14 proc. Optymizm inwestorów mogła ostudzić podana wraz z wynikami korekta całorocznej prognozy zysku EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją – red.)  z podawanych wcześniej 55 mln zł na 42 mln zł. - Obniżenie prognozy zysku EBITDA za rok 2014 jest w głównej mierze następstwem fuzji nc+ i związanego z nią odpływu części abonentów nowopowstałej platformy, co wpłynęło na zmniejszenie przychodów grupy kapitałowej Kino Polska TV pozyskiwanych od tego kontrahenta o ok. 35 proc. – podało Kino Polska TV, zaznaczając także, że w Czechach," w związku ze znaczną konkurencją ze strony kanałów telewizyjnych rozpowszechnianych w ramach bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej, przychody z emisji kanałów filmowych marki FilmBox są na niższym poziomie niż prognozowano".  Zdaniem Krzysztofa Kozieła analityka Biura Maklerskiego BGŻ, to właśnie obniżona prognoza powoduje spadek kursu spółki. – Same wyniki także okazały się rozczarowujące – dodał.

Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?