Polska w gronie muzycznych liderów. Głównie dzięki streamingowi

Nasz rynek muzyczny wart był w 2023 r. niemal 700 mln zł, o prawie 19 proc. więcej niż rok wcześniej. Wszystko dzięki muzyce w formie cyfrowej oraz winylom.

Publikacja: 05.04.2024 14:24

Polska w gronie muzycznych liderów

Polska w gronie muzycznych liderów

Foto: Adobe Stock

Związek Producentów Audio Video podał, że wartość sprzedaży muzyki w Polsce wyniosła w 2023 r. ponad 671 mln zł, co stanowi wzrost rok do roku o 18,7 proc. To kolejny rok z dwucyfrowym wzrostem. Daje to Polsce 18. miejsce w rankingu największych rynków muzycznych świata.

Ten dynamiczny rozwój to głównie zasługa sprzedaży cyfrowej, która w Polsce stanowi już prawie 77,5 proc. całości rynku. W roku 2023 na muzykę w formatach cyfrowych wydaliśmy o 24,8 proc. więcej rdr, co przełożyło się na ponad 520 mln zł przychodu. Sprzedaż fizyczna, pomimo spadku udziału płyt CD o 10,9 proc., utrzymała wielkość zbliżoną do ubiegłorocznej: przy wzroście o 1,6 przekroczyła poziom 151 mln zł. Zagwarantował to głównie rosnący udział sprzedaży płyt winylowych, który przy wzroście o 24,7 proc. wygenerował ponad 61,8 mln zł przychodu.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Media
Rosjanie są zmęczeni propagandą. Porzucają kremlowską telewizję
Media
Znów gorąco wokół TVN. Nowe informacje o inwestorach
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Media
„Minecraft: Film” ustanowił rekord kinowy w Polsce. Wygrał z polskim filmem