Polska w gronie muzycznych liderów. Głównie dzięki streamingowi

Nasz rynek muzyczny wart był w 2023 r. niemal 700 mln zł, o prawie 19 proc. więcej niż rok wcześniej. Wszystko dzięki muzyce w formie cyfrowej oraz winylom.

Publikacja: 05.04.2024 14:24

Polska w gronie muzycznych liderów

Polska w gronie muzycznych liderów

Foto: Adobe Stock

Związek Producentów Audio Video podał, że wartość sprzedaży muzyki w Polsce wyniosła w 2023 r. ponad 671 mln zł, co stanowi wzrost rok do roku o 18,7 proc. To kolejny rok z dwucyfrowym wzrostem. Daje to Polsce 18. miejsce w rankingu największych rynków muzycznych świata.

Ten dynamiczny rozwój to głównie zasługa sprzedaży cyfrowej, która w Polsce stanowi już prawie 77,5 proc. całości rynku. W roku 2023 na muzykę w formatach cyfrowych wydaliśmy o 24,8 proc. więcej rdr, co przełożyło się na ponad 520 mln zł przychodu. Sprzedaż fizyczna, pomimo spadku udziału płyt CD o 10,9 proc., utrzymała wielkość zbliżoną do ubiegłorocznej: przy wzroście o 1,6 przekroczyła poziom 151 mln zł. Zagwarantował to głównie rosnący udział sprzedaży płyt winylowych, który przy wzroście o 24,7 proc. wygenerował ponad 61,8 mln zł przychodu.

Pozostało 83% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?